خبر تکمیلی/ مسمومیت ۱۰۰۰ نفر از اهالی یک روستا در آذربایجان شرقی/ وضعیت برخی از بیماران وخیم است

در اتفاقی نادر و نامعلوم اهالی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی به دلیل مسمومیت غذایی راهی مراکز درمانی شدند. به گزارش اعتدال پرس، نسیم آنلاین نوشت: بیش از ۱۰۰۰ نفر از اهالی روستای “گله‌بان” آذربایجان شرقی واقع در شهرستان مرند به دلیل مسمومیت غذایی راهی مراکز درمانی شدند. سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت […]

image_pdfimage_print

در اتفاقی نادر و نامعلوم اهالی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی به دلیل مسمومیت غذایی راهی مراکز درمانی شدند.

به گزارش اعتدال پرس، نسیم آنلاین نوشت: بیش از ۱۰۰۰ نفر از اهالی روستای “گله‌بان” آذربایجان شرقی واقع در شهرستان مرند به دلیل مسمومیت غذایی راهی مراکز درمانی شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر این استان گفت: علت مسمومیت توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است.

خبر تکمیلی/جمعه ۱۲ اردیبهشت : 

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی تعداد مسمومان غذایی در روستایی گله‌بان در شهرستان مرند را یک هزار و ۱۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون هیچگونه فوتی گزارش نشده و علت اصلی توسط کارشناسان استان در حال بررسی است.

 به گزارش اعتدال پرس، تقی کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرند با اشاره به حادثه روز گذشته مسمومیت غذایی در روستای «گله‌بان» از توابع شهرستان مرند اظهار کرد: طبق آخرین گزارش‌های کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان مرند افراد مسموم شده در مراسم ترحیم در روستای گله‌بان به یک هزار و ۱۵۰ نفر رسیده که از این تعداد ۷۶۶ نفر به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

وی افزود: تا نیمه‌های پنجشنبه شب ده‌ها نفر در اورژانس و بخش‌های بیمارستان رازی مرند تحت درمان قرار گرفتند که بیشتر آنها پس از مداوا ترخیص و تعدادی نیز به بیمارستان سینا و کودکان تبریز اعزام شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود وخامت اوضاع جسمانی برخی از بیماران ناشی از مسمومیت غذایی، خوشبختانه تاکنون هیچگونه فوتی گزارش نشده و علت اصلی توسط کارشناسانی از استان در حال بررسی است.

کرمی تأکید کرد: به محض وقوع این حادثه مسؤلانی از ادارات و نهادهای مختلف از جمله فرمانداری، ستاد بحران شهرستان، ارتش، سپاه، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و سایر ادارات حاضر شده و با استقرار نیروهای خود به درمان و انتقال بیماران به بیمارستان مرند پرداختند ضمن اینکه تعدادی پزشک از شبکه بهداشت و درمان و امدادگران هلال احمر مرند نیز در مسجد رو ستای گله‌بان و مرکز بهداشتی درمانی بخش یامچی مستقر شده و به صورت سرپایی به مداوای اهالی که دچار مسمومیت خفیف و سطحی شده‌ بودند پرداختند.

کرمی با تقدیر از عوامل و کارکنان بهداشت و درمان شبستر، جلفا و تبریز اظهار کرد: هیچ کمبودی از بابت دارو، آمبولانس و کادر درمانی وجود ندارد و اوضاع آرام است.

رئیس ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان مرند طبق نظریات اولیه کارشناسان علت مسمومیت را ناشی از میکروب و باکتری غذایی کباب عنوان کرد اما نتیجه نهایی فعلا توسط کارشناسان بهداشتی در حال بررسی است که متعاقبا اعلام می‌شود.

روستای گله بان که در دهستان ذوالبین یامچی واقع شده است بالغ بر ۳۵۰۰ نفر جمعیت دارد.

گفتنی است، روزبه رجایی، رییس اورژانس آذربایجان شرقی نیز شخصا به همراه نیروهای امدادی با ۱۰ آمبولانس و یک اتوامبولانس به بیمارستان مرند اعزام شد.

انتهای خبر