رییس سابق دفتر ایرنا در وین پناهده شد

 درحالیکه امروز برخی از رسانه ها، خبری مبنی بر پناهندگی یکی از مدیران خبرگزاری های داخلی منتشر کردند، بررسی های خبرنگار «انتخاب» نشان می دهد که این فرد در دوره ی احمدی نژاد به عنوان رئیس دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی  در وین انتخاب شده بود. براساس گزارش اعتدال پرس به نقل از انتخاب ، انتصاب این […]

image_pdfimage_print

 درحالیکه امروز برخی از رسانه ها، خبری مبنی بر پناهندگی یکی از مدیران خبرگزاری های داخلی منتشر کردند، بررسی های خبرنگار «انتخاب» نشان می دهد که این فرد در دوره ی احمدی نژاد به عنوان رئیس دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی  در وین انتخاب شده بود.

براساس گزارش اعتدال پرس به نقل از انتخاب ، انتصاب این فرد که در دوره ی علی اکبر جوانفکر در ایرنا صورت گرفته است، با مخالفت دستگاه های نظارتی روبرو شده بود. با این حال مدیر سابق ایرنا بدون اعتنا به این مخالفت ها فرد مذکور را در تاریخ ۱۳ / ۷ / ۹۰ راهی وین کرده بود.

جوانفکر در پایان دوره ی دولت دهم نیز در مورد این فرد که جز مهره های اثرگذار و مهم خبرگزاری جمهوری اسلامی دوره ی احمدی نژاد به شمار می آمده، با هشدارهایی از سوی دستگاه های نظارتی مواجه شده بود.

با روی کار امدن دولت جدید و انتصاب محمد خدادی به مدیرعاملی خبرگزاری ایرنا، تدابیری اندیشده شد و شخص دیگری جایگزین فرد مورد اشاره شد.

در همین حال، خبرگزاری جمهوری اسلامی تلاش های زیادی برای بازگرداندن این فرد به ایران داشته که تمامی آن ها بی نتیجه بوده که حکایت از برنامه ریزی این فرد پیش از سفر به وین دارد. این درحالیست که تاریخ پایان ماموریت وی ۹۲/۸/۳۰ بوده است.

گفتنی است، خبرگزاری جمهوری اسلامی برای این فرد پرونده تخلف اداری تشکیل داده است.

انتهای خبر