انتقاد جبارزاده از افت شدید آذربایجان‌شرقی در شاخص‌های آموزش و پرورش

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بسیاری از شاخص‌های توسعه استان از جمله آموزش و پرورش شدیدا افت کرده است، گفت: امروزه کشورهایی که به دنبال توسعه هستند بحث تعلق به آب و خاک و ملیت را احیا می‌کنند و ما باید در کنار مسایل دینی مباحث ملی را تقویت کنیم. به گزارش اعتدال پرس اسماعیل […]

image_pdfimage_print

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بسیاری از شاخص‌های توسعه استان از جمله آموزش و پرورش شدیدا افت کرده است، گفت: امروزه کشورهایی که به دنبال توسعه هستند بحث تعلق به آب و خاک و ملیت را احیا می‌کنند و ما باید در کنار مسایل دینی مباحث ملی را تقویت کنیم.

به گزارش اعتدال پرس اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه آذربایجان‌شرقی با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و شهدای معلم، از جامعه معلمان استان خواست نقش موثری در روند توسعه استان ایفا کنند.

وی با بیان اینکه بدون حضور پررنگ معلمان و مجموعه آموزش و پرورش، نمی‌توانیم استانی توسعه‌یافته داشته باشیم، افزود: انتظار داریم برخلاف گذشته که معلم تنها در کلاس درس منحصر می‌شد امروز شاهد حضور موثر معلمان در مباحث توسعه استان باشیم.

جبارزاده افزود: آموزش و پرورش در کنار فعالیت‌ها و وظایف ذاتی خود باید ستاد یا شورایی برای نقش‌آفرینی جامعه معلمان در روند توسعه استان تشکیل دهد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بسیاری از شاخص‌های توسعه استان از جمله آموزش و پرورش شدیدا افت کرده است، افزود: اطمینان دارم که با حضور و مشارکت معلمان می‌توانیم این شاخص‌ها را ارتقا دهیم، مهم این است که معلمان باید به نقش خود باور داشته باشند و در تمام ابعاد توسعه استان نقش ایفا کنند.

وی با بیان اینکه انسان‌های خوش‌فکر و خوش‌ذوقی در بین معلمان حضور دارند، افزود: معلمان به واسطه شناخت کامل از جامعه و خانواده‌ها می‌توانند بهترین مشاوران مدیریت استان در بحث توسعه باشند.

استاندار آذربایجان شرقی احیای نشاط و امید در جامعه را دومین خواسته خود از معلمان استان ذکر کرد و گفت: جامعه ناامید قطعا امکان رشد و توسعه نخواهد داشت، بنابراین از معلمان انتظار دارم که در تحقق شعار دولت مبنی بر ایجاد امید در جامعه مشارکت فعال داشته باشند.

جبارزاده سومین انتظار خود از معلمان را تقویت روحیه وطن‌دوستی و علاقه به میهن عنوان کرد و افزود: امروزه کشورهایی که به دنبال توسعه هستند بحث تعلق به آب و خاک و ملیت را احیا می‌کنند و ما نیز باید در کنار مسایل دینی و اعتقادی، مباحث ملی و میهنی را تقویت کنیم.

وی افزود: ما در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردیم که حاضریم هزاران نفر از جوانان خود را فدا کنیم اما یک وجب از خاک کشور را به دست دشمن ندهیم.

جبارزاده با بیان اینکه مباحث ملی و میهنی در سال‌های گذشته کمرنگ شده، تصریح کرد: هیچ‌کس بهتر از معلمان نمی‌تواند روحیه وطن‌دوستی و تعلق به مرز و بوم را احیا کند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود پرورش نیروی انسانی خوب را زیربنا و گام اول توسعه دانست و با بیان این که دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارد، افزود: دولت دکتر روحانی هم از نظر ارتقای جایگاه و منزلت معلمان و هم رفع دغدغه‌های مالی آنان، اهتمام خاصی دارد و اطمینان می‌دهیم که این دولت، دوران شکوفایی، رشد و تعالی آموزش و پرورش در همه ابعاد خواهد بود.

جبارزاده اضافه کرد: دولت و مجلس پیگیر مباحث آموزش و پرورش و رفع دغدغه‌های معلمان و افزایش انگیزه خدمت در آنان هستند و مدیریت استان هم در این راستا از اداره کل آموزش و پرورش به طور کامل حمایت می‌کند.

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی هم در این مراسم راه‌اندازی ۲۰ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در استان، برنامه‌ریزی برای انسداد مبادی بی‌سوادی، پوشش کامل تحصیلی دانش‌آموزان، تشکیل اتاق‌های فکر، جلب مشارکت‌های مردمی، روان‌سازی و تسهیل پرداخت‌ها، هوشمندسازی مدارس و احیای سه زنگ انشا، گفت‌وگو و کتاب‌خوانی را از جمله اقدامات مهم این اداره کل در پنج ماه گذشته عنوان کرد.

 

انتهای خبر