رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری: برخی اظهارنظرهای نزدیکان دولت مسئله اصلی امروز کشور نیست

حجت‌الاسلام اکرمی درباره طرح برخی مباحث غیر ضروری از سوی نزدیکان دولت گفت: گاهی اوقات مسئله بیکاری اقتصادی به بیکاری سیاسی هم سرایت می‌کند و بعضا اظهارنظرهایی می شود که هم نادرست است و هم مسئله اصلی کشور نیست. به گزارش اعتدال پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو […]

image_pdfimage_print

حجت‌الاسلام اکرمی درباره طرح برخی مباحث غیر ضروری از سوی نزدیکان دولت گفت: گاهی اوقات مسئله بیکاری اقتصادی به بیکاری سیاسی هم سرایت می‌کند و بعضا اظهارنظرهایی می شود که هم نادرست است و هم مسئله اصلی کشور نیست.

به گزارش اعتدال پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ضرورت پرهیز نزدیکان و اطرافیان دولت از ورود به مباحث حاشیه‌ای و طرح مباحث غیر ضروری گفت: ابتدا باید اشاره کنم که جمهوری اسلامی ایران در طی ۳۶ سالی که از عمرش گذشته است شاهد فراز و فرودهایی بوده که خوشبختانه توانسته فرودها را پشت سر بگذارد و همچنان رو به فراز حرکت کند.

وی ادامه داد: اکنون جمهوری اسلامی نظامی مقتدر و مستقل است و افتخارمی‌کند که توانسته نظامی جدید را تأسیس کند و بتواند پس از سه دهه آن را مدیریت کند و صد البته فشار، تحریم، جنگ و توطئه‌ها نیز همواره علیه این نظام وجود داشته است ولی هیچ یک نتوانسته تاثیری بر حیات قدرتمند و مستقل نظام جمهوری اسلامی داشته باشد.

حجت‌الاسلام اکرمی اظهار کرد: نکته دیگر اینکه بالاخره در این کشور انقلاب شده است. در یک کشور انقلابی ما به طور طبیعی باید شاهد بگومگوها و اظهارنظرات مختلفی باشیم که برخی از آنها اصلا مبنا و اساس ندارد و یا ناصحیح هستندT اما به هر حال در این کشور انقلاب شده است و در آن آزادی بیان و آزادی نقد و انتقاد وجود دارد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: اما همانطور که در هنگام الک برنج ممکن است برخی از دانه‌های درشت نیز با دانه‌های شکسته و خردهمراه شوند در عرصه عمل سیاسی نیز خطا و اشتباه وجود دارد و خود رئیس جمهور محترم نیز چند روز پیش اظهار کرد که ما خطا و اشتباه داریم.

حجت‌الاسلام اکرمی عنوان کرد: مسئله سوم اینکه به نظر می‌رسد گاهی اوقات مسئله بیکاری اقتصادی به بیکاری سیاسی هم سرایت می‌کند و بعضا اظهارنظرهایی می شود که هم ناصحیح است و هم نادرست است و یا حداقل الان مسئله اصلی کشور نیست.

وی تأکید کرد: مسئله و دغدغه اصلی امروز کشور ما اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی، انجام کار با مدیریت جهادی، رفع گرانی و امثال این موارد است، پس ما باید کمک کنیم این مسائل را به سرانجام برسانیم و مطبوعات و رسانه‌ها نیز در این جهت می‌توانند ایفای نقش جدی داشته باشند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: از طرفی رسانه‌ها باید به این حاشیه‌ها به اندازه خودش بها دهند و آن را به اندازه متن بزرگ نکنند.

وی یادآور شد: البته که رسانه‌ها می‌توانند مقامات را نقد کنند و اشکالی ندارد که مثلا صحبت‌های آقای یونسی را نقد کنند. وقتی رئیس‌جمهور با صراحت و با صدای بلند و گاهی هم عصبانی می‌گوید ما را نقد کنید پس رسانه‌ها نیز نقد کنند و بگویند آقای یونسی الان مسئله کشور«شیر و خورشید» نیست بلکه گرانی، تورم، حفظ وحدت و انسجام ملی مسائل اساسی کشور است.

حجت‌الاسلام اکرمی در پایان اظهار کرد: پس همه باید نقد کنند اما نقد هم باید مؤدبانه، عاقلانه و کارشناسانه باشد تا همگی بتوانیم در مسیر آنچه خیر و مصلحت کشور است عمل کنیم.

انتهای خبر