انتصاب تجاری-فامیلی امیر خادم در هیات مدیره استقلال + سند

امیررضا خادم نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در امور سرخابی‌ها در اقدامی عجیب، شریک تجاری و فامیلش را به عضویت هیات مدیره باشگاه استقلال درآورده است.باید دید واکنش وزیر ورزش به این انتصاب مساله دار در مجموعه تحت رهبری اش چه خواهد بود و او چگونه با این قضیه و قضایای از این دست برخورد […]

image_pdfimage_print

امیررضا خادم نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در امور سرخابی‌ها در اقدامی عجیب، شریک تجاری و فامیلش را به عضویت هیات مدیره باشگاه استقلال درآورده است.باید دید واکنش وزیر ورزش به این انتصاب مساله دار در مجموعه تحت رهبری اش چه خواهد بود و او چگونه با این قضیه و قضایای از این دست برخورد خواهد کرد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از پیام نو، امیررضا خادم نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در امور سرخابی‌ها در اقدامی عجیب، شریک تجاری و فامیلش را به عضویت هیات مدیره باشگاه استقلال درآورده است.

به گزارش خبرنگار پیام نو، معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان که مامور پیگیری پروسه خصوصی سازی دوباشگاه پرسپولیس و استقلال هم هست، اخیرا به عنوان فرد مذاکره کننده با سایر اعضای هیات مدیره جدید سرخابی ها یکی از بستگان فامیلی همسر خود که اتفاقا شریک تجاری او هم محسوب می شود را در اقدامی جالب به عضویت هیات مدیره آبی ها درآورده است. او در حالی دست به چنین کاری زده که گویا وزیر ورزش هم از مراودات مالی این دو بی خبر است.

پروسه انتخاب مدیران جدید سرخابی‌ها چند روز پیش به پایان رسید. پروسه‌ای که اجرایش با وزارت ورزش بود و این دو باشگاه را نهایتا مجهز به دو تیم مدیریتی ۹ نفره مجزا کرد. محمود گودرزی در همین فاصله طی پروسه‌هایی موازی دو اسپانسر پولدار هم برای پرسپولیس و استقلال برگزید تا شاید این دو تیم پرطرفدار در طول مسیر پیش روی شان با مشکلات مالی گذشته مواجه نشوند. هرچند که برنامه ریزی آقای وزیر به قول خودش به نحوی است که این دو باشگاه خیلی زود روی پای خودشان بایستند و در کنار استقلال مالی بدهی‌های گذشته‌شان را هم پرداخت کنند.

نکته جالب و تقریبا مغفول مانده این پروسه نقش امیررضا خادم در انتخاب مدیران سرخابی بود. مردی که همان اول از سوی محمود گودرزی به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر در امور این دوباشگاه منصوب شد تا بسیاری از جلسات و امور مربوط به انتخاب مدیران و حتی خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال را شخصا برعهده بگیرد. او در گام های نخست بر اساس موازین تعریف شده وزیر ورزش پیشرفت و تقریبا با افرادی وارد گفت وگو شد که محمود گودرزی روی آنها نظر مستقیم داشت و برایش مهم بود آنها در هیات مدیره باشند. اما این رفتار خادم به معنای این نبود که او نخواهد فرد یا افراد نزدیک به خودش را هم در هیات مدیره سرخابی ها جای دهد. او سوای بحثی که در مورد نسبت خانوادگی اش با احسان خادم به عنوان یک عضو شرکت سرمایه گذار اسپانسر پرسپولیس یکی از بستگان خانوادگی‌اش را هم به هیات مدیره استقلال فرستاد. «پندار توفیقی» یکی از اعضای هیات مدیره جدید باشگاه استقلال است که به واسطه نسبت فامیلی که با همسر امیررضا خادم دارد به چنین جایگاه رفیعی رسیده است. اما مساله خادم و توفیقی تنها به یک نسبت فامیلی بین آنها ختم نمی شود.

طبق اسنادی که در اختیار خبرنگار پیام نو قرار گرفته امیررضا خادم و پندار توفیقی دو عضو هیات مدیره شرکتی هستند با نام «مهندسین مشاور پترو آذر پاد». شرکتی که اواسط سال ۱۳۸۸ به ثبت رسیده و خادم و توفیقی به عنوان دو عضو هیات مدیره آن قاعدتا مراودات مالی با هم داشته و دارند.

طبق آنچه که در اساسنامه این شرکت آمده، شرکت پترو آذرپاد انجام مطالعات مشاوره طراحی نظارت خدمات مدیریت طرح ساخت، نصب و اجرا فن آوری و خدمات مشاوره ای از قبیل خدمات و مطالعات در مراحل شناسایی، توجیه فنی و اقتصادی طرح ها، تهیه نقشه و اسناد و مدارک و مشخصات اجرایی طرح ها، نظارت بر حسن اجرا و انجام خدمات مشاوره ای مزبوط به دوره بهره برداری و نگهداری هرگونه عملیات بازرگانی در خصوص اکتشاف، بهره برداری، استخراج و توسعه صنایع بالادستی و پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی و یا سایر صنایع و واردات و صادرات و خرید و عرضه خدمات مهتدسی خرید راجع به کلیه کالاها و خدمات مربوط به صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و انرژی و … را در دستور کارش داشته است.

نکته مهم دیگر قضیه اینکه گویا محمود گودرزی و دیگر مسئولان کلان دستگاه ورزش از رابطه تجاری گذشته بین این دو و همچنین وجود چنین شرکتی بی اطلاع هستند. در همین باره یک منبع آگاه به پیام نو می گوید: «به احتمال زیاد محمود گودرزی از رابطه تجاری این دو بی خبر است و شاید اگر آگاهی به این مساله داشتند اجازه شکل گیری چنین فرایند دردسرسازی را نمی دادند.»

با این همه باید دید واکنش وزیر ورزش به این انتصاب مساله دار در مجموعه تحت رهبری اش چه خواهد بود و او چگونه با این قضیه و قضایای از این دست برخورد خواهد کرد. او یا می تواند همین ابتدا رای منفی خود به این قضیه را به حذف امثال توفیقی از هیات مدیره آبی ها اعلام کند یا اجازه می دهد همین مسائل شاید خرد در آینده تجمیع شده و به پاشنه آشیلی برای مجموعه متبوعش و حتی دولت تبدیل شود.

Automatically generated PDF from existing images. Automatically generated PDF from existing images.

انتهای خبر