سرمربی جدید تراکتورسازی مشخص شد/”کبوتر” بد اقبال به تراکتورسازی رسید!

پس از هفته ها مذاکره مسئولان و جنجال هواداران، بالاخره یک سرمربی صرب برای نشستن روی نیمکت تیم بزرگ تبریزی ها انتخاب شد. اعتدال پرس/ تیم تراکتورسازی تبریز از چند هفته پیش  پیرامون انتخاب سرمربی جدیدش به مشکل برخورده است.عدم تمدید قرار داد تونی و شایعات پیرامون سرمربی جدید این تیم در روزهای اخیر باعث […]

image_pdfimage_print

پس از هفته ها مذاکره مسئولان و جنجال هواداران، بالاخره یک سرمربی صرب برای نشستن روی نیمکت تیم بزرگ تبریزی ها انتخاب شد.

اعتدال پرس/ تیم تراکتورسازی تبریز از چند هفته پیش  پیرامون انتخاب سرمربی جدیدش به مشکل برخورده است.عدم تمدید قرار داد تونی و شایعات پیرامون سرمربی جدید این تیم در روزهای اخیر باعث ناراحتی شدید هواداران پرشور این تیم تبریزی شده است. این در حالی است که هر روز نام مربی جدیدی به عنوان سرمربی جدید این تیم مطرح می شود و هر بار نیز تکذیب می شود!

آخرین خبرها از سرمربیگری ولادیمیر پتروویچ صربستانی در تیم تراکتورسازی تبریز حکایت دارد و به نظر می رسد طلسم انتخاب سرمربی برای تیم سرخپوشان تبریزی با انتخاب این مربی پایان می یابد.

باشگاه تراکتورسازی تبریز ساعتی قبل از طریق شبکه استانی آذربایجان اعلام کرد با یک سرمربی بزرگ خارجی برای هدایت این تیم به توافق رسیده‌ است و این مربی طی روزهای آینده برای عقد قرارداد وارد تبریز خواهد شد.

در این خبر به نام و ملیت این مربی هیچ اشاره‌ای نشد اما خبرها حاکی است که سرمربی مورد نظر ولادیمیر پتروویچ از صربستان است که سابقه مربیگری در تیم‌های ملی چین، صربستان، عراق و یمن و همچنین هدایت تیم‌های باشگاهی ستاره‌سرخ بلگراد و دالیان چین را در کارنامه دارد."کبوتر" بد اقبال به تراکتورسازی رسید

پتروویچ همان فردی است که پس از زیکو روی نیمکت تیم ملی عراق نشسته و البته با ۶ باخت در ۷ بازی از کار برکنار شده است. آخرین تیمی که پتروویچ روی نیمکتش حضور داشت تیم ملی یمن بوده است.

* آشنایی بیشتر با ولادیمیر پتروویچ

ولادیمیر پتروویچ، متولد ۱۹۵۵ میلادی و هافبک کوتاه‌قامت متولد بلگراد، ۱۰ سال ابتدایی دوران فوتبالش را در باشگاه ستاره سرخ سپری کرد.

ولادمیر بلافاصله پس از جام جهانی ۱۹۸۲ در آستانه امضای قرارداد با آرسنال قرار گرفت اما قوانین عجیب و غریب فوتبال یوگسلاوی و ممنوعیت انتقال بازیکنان زیر ۲۸ سال به باشگاه‌های کشورهای دیگر، امضای قرارداد این بازیکن با توپچی‌ها را به تعویق انداخت.

بازیکنی که ۳۴ بازی ملی درکارنامه دارد، تنها برای چند ماه عضو باشگاه آرسنال بود. کاپیتان تیم ملی یوگسلاوی و باشگاه ستاره سرخ، از‌‌ همان روزهای ابتدایی به عنوان یکی از اولین خریدهای خارجی بزرگ آرسنال چهره بسیار محبوبی نزد هواداران این تیم شد و کمی بعد با آن ضربه ایستگاهی به‌یادماندنی و آن شادی دیوانه‌وار در ظهر شنبه سرد ژانویه سال ۱۹۸۳ توانست برای همیشه در ذهن آرسنالی‌ها ماندگار شود.

از نگاه تعدادی از آرسنالی‌ها، گل او بهترین گل تاریخ این باشگاه بوده است. “کبوتر” پس از آرسنال در باشگاه‌های برست، استانداردلیژ و نانسی فوتبال بازی کرد. او به واسطه چهره و البته بیشتر مدل چهره، شباهت ویژه‌ای به لوکا مودریچ داشت.

دو سال پس از پایان دوران فوتبال، پترویچ به عنوان دستیار در تیم سابق‌اش ستاره سرخ مشغول به کار شد. ۵ سال بعد، او نفر اول نیمکت این تیم به شمار می‌رفت و علیرغم فتح جام حذفی در این باشگاه ماندگار نشد.

پس از هدایت چند تیم کوچک، نایب قهرمانی تیم زیر ۲۱ ساله‌های صربستان و مونته نگرو این مربی را در سطح جهان مطرح کرد.

او یک سال بعد با دالیان چین دوگانه گرفت و به مدت یک سال سرمربی تیم فوتبال چین شد اما نتوانست این تیم را به جام جهانی ۲۰۱۰ نزدیک کند. این سرآغاز دوران تنزل او در عرصه مربیگری بود.

به گزارش آی اسپورت، او در یک دوره زمانی ۳ ساله از سرمربیگری ستاره سرخ، تیم ملی صربستان و عراق اخراج شد. پترویچ در عراق آمار فاجعه بار ۶ شکست در ۷ مسابقه را به جا گذاشت. او اواخر سال ۲۰۱۳ سرمربی یمن شد و پس از انجام تنها ۳ مسابقه از این تیم نیز کنار رفت.

انتهای خبر