نام نویسی داوطلبان شوراها آغاز شد/ اعلام نامزدی ۲۰۰ نفر در اولین روز/ ثبت نام جنجال برانگیز یک مدیر مستعفی در تبریز

ثبت نام از داوطلبان شوراهای اسلامی از اولین ساعت صبح امروز همزمان با سراسر کشوردر فرمانداری های استان آغاز شد. به گزارش اعتدال پرس، ثبت نام از داوطلبان شوراهای اسلامی همزمان با سراسر کشور در تبریز نیز آغاز شده و فرمانداری این شهر از ساعات اولیه میزبان ثبت نام کنندگان است. ثبت نام از داوطلبان […]

image_pdfimage_print
ثبت نام از داوطلبان شوراهای اسلامی از اولین ساعت صبح امروز همزمان با سراسر کشوردر فرمانداری های استان آغاز شد.

به گزارش اعتدال پرس، ثبت نام از داوطلبان شوراهای اسلامی همزمان با سراسر کشور در تبریز نیز آغاز شده و فرمانداری این شهر از ساعات اولیه میزبان ثبت نام کنندگان است.
ثبت نام از داوطلبان شوراهای اسلامی در فرمانداری تبریز در اولین روز با استقبال داوطلبان آغاز شده و علاوه بر تنی چند از اعضای فعلی شورای شهر ، تعداد قابل توجهی از افراد مختلف مطرح و غیر مطرح نیز در این فرایند نام نویسی کردند.

به گفته مسئولین ستاد انتخابات، ۲۰۱ نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در نخستین روز از مهلت ثبت‌نام در استان داوطلب شدند که از این تعداد ۱۶۲ نفر برای شوراهای روستایی و ۳۹ نفر برای شوراهای شهر ثبت‌نام کرده‌اند.

براساس ماده ۳۹ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بعد از ثبت نام داوطلبان استعلام از مراجع چهارگانه دادگستری، نیروی انتظامی، ثبت احوال و اطلاعات انجام و تا هفت روز صلاحیت افراد برای حضور در صحنه انتخابات اعلام می شود.

گفتنی است ، مهلت ثبت نام از داوطلبان شوراهای اسلامی هفت روز از ۲۶ فروردین تا پایان وقت اداری اول اردیبهشت خواهد بود.

خاماچی، حجت الاسلام نوین و یکی از مشاوران استاندار از جمله ثبت نام کننذکان مطرح امروز بودند که البته اعلام نامزدی آقای مشاور با جنجال و برخورد بسیار تاسف انگیز همراه بود.

*** به گزارش اعتدال پرس، در حالیکه این پایگاه خبری بنابه رسالت بدیهی و آشکار خود و مطابق قانون اقدام به انتشار خبری از ثبت نام کاندیداهای مطرح در اولین ساعات ثبت نام و اشاره غیر مستقیم به یکی از کاندیداهای دارای  سمت مشاور در استانداری  نموده بود، ولی این کاندید شورا در تماس با اعتدال پرس در یک حرکت بسیار عجیب و تاسف انگیز، مسئول و خبرنگار سایت را به باد فحش و ناسزا گرفته و با بکارگیری کلمات بسیار رکیک و افترا به مدیر سایت اقدام به تهدید وی نمود.

وی در این مکالمه که خوشبختانه ضبط نیز شده و آماده تقدیم به مراجع قضائی جهت پیگیری قانونی است، هیچ دلیل و توضیحی از علت اعتراض و عصبانیت خود ارائه نداده  و پشت سر هم صرفا به توهین و تهدید مسئول سایت پرداخت.

جالب اینکه این فرد هتاک ید طولانی در تهمت افکنی و کذب گویی علیه دیگران داشته و تاکنون تذکرات متعددی نیز از این بابت دریافت کرده است.

گفتنی است، در این خبر ضمن اشاره به خبر استعفای این مشاور تصریح شده بود که از پذیرش استعفای وی و معرفی جانشین تاکنون اطلاعی بدست نرسیده است.

معلوم نیست افرادی که حتی آداب سخن گفتن و بدیهی ترین شئونات اخلاقی را فاقد هستند و بدیهی ترین حقوق شهروندی و قانونی را نقض می کنند چگونه ادعای لیاقت و صلاحیت برای نمایندگی  متشخص ترین و با فرهنگ ترین شهروندان تبریز را می توانند داشته باشند.

لازم به تاکید است که طبق قانون،” استعفای کلیه مدیران و سرپرستان شاغل در دستگاه‌های و مجموعه‌های دولتی، جهت حضور در انتخابات، ضروری است.”

بند ۲ ماده ۲۸ قانون شوراها تصریح می کند که:

۲”- استانداران و معاونین و مشاورین آنان، فرمانداران و معاونین آنان، بخشداران ، مدیران کل ادارات استانداری ، مدیران کل ، سرپرستان ادارات کل ، معاونین ادارات کل ، دادستانها ، دادیارها ، بازپرسها ، قضات ، رؤسای دانشگاهها ، رؤسای بانکها ، رؤسا ، سرپرستان و معاونین سازمانها و شرکتهای دولتی و نهادها و مؤسسات دولتی و یا وابسته به دولت که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می نمایند و سایر رؤسا ، مدیران و سرپرستان استان ، شهرستان و بخش به ترتیب از عضویت در شوراهای اسلامی واقع در محدوده استان ، شهرستان و بخش محرومند ، مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند .”

این در حالیست که به نظر می رسد استعفای برخی از این مدیران صوری بوده و فاقد جنبه عینی لازم می باشد بطوریکه در یک مورد مدیر استعفا داده کماکان در پشت همان میز سابق خود و با همان اختیارات و دفتر و دستک مشغول خدمت! می باشد که قطعا از چشمان تیزبین مسئولان ارشد اجرایی و نظارتی انتخابات استان پنهان نخواهد ماند.

 *** اعتدال پرس در این خصوص بیشتر خواهد نوشت.

انتهای خبر