تکمیلی: همایش شورآفرین اصلاح طلبان استان با حضور عارف/ حاشیه و متن حضور عارف در تبریز+تصاویر

حضور عارف در تبریز و گرامیداشت سالروز ۲ خرداد، بهانه ای شد تا اصلاح طلبان آذربایجان شرقی گرد هم آمده و همایشی شورآفرین و راهبردی برپا کنند همایشی که رنگ و بوی خیز انتخاباتی از آن به مشام می رسید. به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، همایش بزرگ اصلاح طلبان استان با سخنرانی دکتر عارف و […]

image_pdfimage_print

حضور عارف در تبریز و گرامیداشت سالروز ۲ خرداد، بهانه ای شد تا اصلاح طلبان آذربایجان شرقی گرد هم آمده و همایشی شورآفرین و راهبردی برپا کنند همایشی که رنگ و بوی خیز انتخاباتی از آن به مشام می رسید.

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، همایش بزرگ اصلاح طلبان استان با سخنرانی دکتر عارف و تنی چند از سران اصلاح طلب امروز در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد.

این همایش و سفر معاون اول دولت خاتمی به تبریز، با حاشیه های همراه بود که در زیر می آید.

– عارف که صبح روز جمعه وارد تبریز شد بعد از حضور در گلزار شهدا، با حضور در دفتر آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان با وی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که مهندس جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی نیز حضور داشت امام جمعه تبریز ضمن خوشامدگی به عارف و هیات همراه برای وی آرزوش توفیق و سربلندی کرد.

– برنامه سفر عارف به تبریز توسط انجمن اسلامی معلمان آذربایجان شرقی برگزار شد. پیش از این بنا بود سفر عارف در ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز معلم به تبریز صورت گیرد ولی به دلیل عدم هماهنگی‌های لازم به این تاریخ موکول شد.

– عارف قبل از سخنرانی خود در تالار پتروشیمی در جلسه ای خصوص با حضور تعدادی از فعالان سیاسی اصلاح طلب استان شرکت کرد.

– سالن پتروشیمی تبریز مملو از جمعیت بود و خیلی ها مجبور شدند به صورت ایستاده نظاره گر این همایش شوند.

– تشویق های مکرر حاضرین بخصوص جوانان موجب پرشور شدن این همایش شده بود بخصوص هنگام پخش تصاویر و ذکر نام خاتمی و موسوی و هنگام سخنرانی اروجعلی محمدی

– بسیاری از مدیران دولتی، دو عضو شورای شهر و اکثریت فعالان سیاسی اصلاح طلب در این همایش حضور داشتند. این در حالی بود که هیچ یک از نمایندگان استان از جمله نمایندگان منتسب به طیف اصلاح طلب در این همایش شرکت نداشتند.

– چهره‌های اصلاح‌طلبی چون داوود کهنموئی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت استان، کریم صادق‌زاده دبیر خانه کارگر تبریز، اروجعلی محمدی فرماندار تبریز در دولت اصلاحات و عضو هیئت مدیره منطقه آزاد ارس، غفار فرزدی دبیر نهضت آزادی تبریز، شکور اکبرنژاد نماینده سابق تبریز، نصرت شاهدی، جعفر راستگو و … در این همایش حضور داشتند.

– سید مهدی حسینی رییس سازمان خصوصی سازی و رئیس ستاد روحانی در استان ، صوفی وزیر اسبق تعاون در دولت خاتمی، صادق بناب معاون اسبق  اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و ترابری، نصیرپور نماینده سابق سراب و قائم مقام معاون پارلمانی رئیس جمهور، مسعودی ریحان و سازدار نمایندگان سابق مجلس، شیری آذر و حضرتی اعضای شورای شهر تبریز، استاد رحیمی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی، شهرتی فر فرماندار تبریز، پورمحمدی رییس دانشگاه تبریز، استادرحیمی مدیرکل سیاسی استاندار، سرمست معاون فرهنگی منطقه آزاد ارس، علیخانی فرماندار اسکو، مستفید فرماندار هشترود، تعدادی از بخشداران و معاونین فرمانداران و تنی دیگر از مسئولین دولتی حضور داشتند.

– فرضعلی زاده به نمایندگی از انجمن اسلامی معلمان سخنران اول برنامه بود که بعد از خوش آمدگویی به بیان مطالبی در خصوص جریان اصلاح طلبی و گذشته و آینده آن پرداخت.

– شکور اکبرنژاد نماینده سابق تبریز در مجلس شورای اسلامی که از اصولگرایی به اصلاح طلبی رسیده است و مسئولیت ستاد انتخاباتی عارف در استان را بر عهده داشت، دومین سخنران همایش بود.

– شکور اکبرنژاد به نمایندگی از شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان در این مراسم با اشاره به انصراف عارف از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته گفت: «این کار عارف می‌تواند درسی باشد تا منافع ملی را در اولویت برنامه‌های خویش قرار دهیم.»

وی افزود: امروز دانشمندان علوم انسانی به این نتیجه رسیده‌اند که برای اداره کشور با حداقل درگیری، هزینه و چرخش قدرت بدون قتل و غارت، راه مناسب وجود احزاب شناسنامه‌دار است؛ همچنین شرایط نقد در جامعه باید فراهم شود چرا که چندصدایی و نگاه‌های مختلف می‌تواند عامل رشد باشد.

– پس از پایان سخنرانی اکبرنژاد و هنگامی که وی با صندلی چرخدار خود به پایین سن آمد، محمدرضا عارف جلوی پای او برخاسته و روبوسی کردند.

حملات تند محمدی به دبیر شورای نگهبان

– اروجعلی محمدی فرماندار سابق تبریز و عضو شورای مرکزی حزب مشارکت که اخیرا و پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید به مدیرعاملی مجتمع کشت و صنعت مغان منصوب شده است، سخنرانی خود را با نام بردن از موسوی و تشکر از وی شروع کرد که موجب تشویق شدید حاضرین شد. وی در صحبت های خود به خاطره خود از سخنرانی موسوی در سالن پتروشیمی تبریز اشاره کرده و افزود: چهره میر حسین را در سخنرانی خرداد هشتاد و هشت در همین سالن نگران دیدم.

– وی در سخنان خود به شدت به شورای نگهبان تاخت و دبیر شورای نگهبان را به تلاش برای اعمال سلیقه در انتخابات خرداد ۷۶ متهم کرد و افزود: شوای نگهبان در سال ۷۶  الفبا را هم عوض کرد !

– محمدی با ذکر جمله ای از جنتی گفت: او گفته که ما یک سنگر را رها کردیم و دو سنگر دیگر را نباید از دست بدهیم. اما من هم میگویم که ما اصلاح طلبان به هر قیمتی آن دو سنگر را هم باید فتح کنیم.

– محمدی در بخش دیگری از سخنرانیش اظهار داشت: در انتخابات سال ۹۲ سعی داشتند کپی احمدی نژاد را بیاورند، ولی نتوانستند.

– سخنان ملایم و راهبردی عارف اظهارات تند و سیاسی محمدی را تا حدودی تلطیف کرد. به همان اندازه که محمدی هیجان انگیز صحبت کرد، عارف با لحنی بسیار آرام و در تشریح سیاست های راهبردی جریان اصلاح طلبی برای چگونگی حضور در فعالیتهای آینده و همکاری با دولت روحانی سخن گفت.

– در میان برنامه ها، تیتراژ معروف برنامه دیروز، امروز، فردا با مطلع «به این عکس ها خیره شو خیره شو»  با صدای حامد زمانی بر روی تصاویر حوادث سال ۸۸ و زندانیان اصلاح طلب و همچنین یک تصویر مشترک از موسوی و منتظری پخش شد.

– با پخش شعر یار دبستانی بر روی تصاویر حوادث کوی دانشگاه، حاضرین شروع به هم خوانی کردند و در ادامه بخش هایی از سخنرانی خاتمی پخش شد.

– یک نفر از حاضرین که دختر یکی از چهره های اصلاح طلب معروف تبریز بود دسته نوشته ای با مضمون رفع حصر در دست خود گرفته است.

– حاضرین در سالن با ذکر نام خاتمی و دوم خرداد به تشویق شدید پرداختند.

– مجری برنامه گفت: استانداری و معاونت سیاسی  آن پیگیر برگزاری این جلسه بودند.

– محمدرضا عارف پیش از حضور در این همایش به استانداری تبریز رفته و با استاندار آذربایجان‌شرقی دیدار کرد.

عاشق پیش از عارف

پیش از آغاز سخنرانی محمدرضا عارف، یکی از عاشیق های آذربایجان به اجرای چند آهنگ فولکولور آذربایجانی پرداخت.

سخنان عارف : خرداد پر حادثه

عارف در قسمت نخست صحبت های خود به مناسبت های حساس خرداد ماه اشاره کرد: خرداد ماه حماسه‌ها است و در آن اتفاقات زیادی روی داده است؛ آغاز جنبش اسلامی مردم به رهبری امام خمینی(ره) در ۱۵ خرداد بوده که پشتوانه آن مردم است انقلابی که پویایی خود را نشان داده و سرآمد انقلاب‌های چند دهه اخیر بوده است؛ انقلابی که مبتنی بر ارزش‌ها بود و بر ‌اصول خود همواره پافشاری می‌کند و در مقابل توطئه و قلدری‌های دشمنان انقلاب پایداری کرده است.

قهر ممنوع

عارف با اشاره به لزوم حضور در هر شرایطی گفت: تفکر اصلاحات یعنی تفکر حضور و وفاداری به ارزش‌ها، تفکر اصلاحات نمی‌تواند ناامید باشد و کنار بکشد. باید اصلاحات در تمام عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضور یابد.

 آرامش به نفع ماست

عارف با بیان اینکه کشور نیاز به آرامش دارد و این آرامش به نفع ماست، تصریح کرد: به زعم رقبای ما پیروزی انتخابات ۲۴ خرداد تصادفی بوده و تلاش دارند در انتخابات سال آینده این تصادفی بودن را نشان دهند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: عدم حضور برای اصلاح طلبان معنی ندارد و باید در همه ی صحنه های انقلاب و نظام حضور داشته باشیم. چرا که عدم مشارکت در تصمیم گیری های مهم کشور به معنای انزوای اصلاح طلبی است.

وی تاکید کرد: نتایج انتخابات غیر قابل پیش بینی است و اگر شکست هم خوردیم باید به معنای یک پیروزی بزرگ برای ما تلقی شود چرا که با عبرت گیری از شکست ها، پیروزی بزرگ حاصل میشود.

عضو شورای مرکزی جریان اصلاح طلبی گفت: ما نباید از ۲۴ خرداد مغرور شویم. زیرا یکبار در ۲ خرداد مغرور شدیم و نتیجه اش شد انتخابات ۸۴ و ۸۸

وی در ادامه اظهار داشت: باید بپذیریم که با مشکلات مختلفی مواجه هستیم و جوانها از ما دور هستند. باید به تحلیل روشن برسیم. باید دست از تعصبات فردی و تشکیلاتی برداشته و به سمت خرد جمعی و تعامل با نهاد های مختلف برویم.

وی گفت: ما هرگاه نتوانستیم اجماع کنیم اختلافات حاکم شد و شکست خوردیم. رویکرد اصلاح طلبی ممکن است تغییر کند ولی ادامه خواهد یافت. اصلاح طلبی در چارچوب نظام تعریف شده و عین اعتدال است.

عارف با حمایت از دولت گفت: باید بپذیریم که دولت با چه شرایطی روی کار آمده است. اگر روند بودجه به همین منوال باشد دهها سال زمان برای اتمام پروژه های در دست اقدام لازم است.

وی افزود: نباید دولت را به اتهام عدم اصلاح طلبی محاکمه کرد. اجرای امور زمان بر است. دولت و تیم هسته ای نیاز به حمایت داشته و کشور با آرامش پیش میرود. در سال ۹۳ فعالیت سیاسی نیاز به آرامش داشته و نباید به سمت التهاب برویم.

عارف خاطر نشان کرد: ما علاوه بر دولت باید با نهاد های مختلف هم تعامل و همکاری داشته باشیم چرا که همه ی کارهای کشور با دولت نیست. ما باید با مجلس و نهادهای انقلاب م همدلی داشته باشیم.

وی در پایان گفت: انتخابات آینده برای اصلاح طلبان بسیار مهم است و باید پیروز انتخابات شویم. امسال سال تدوین راهبردها و سازو کارها برای معرفی نماینده ی تمام عیار برای مجلس میباشد

عارف اظهار داشت:  ما اگر در هر شهرستان یک نماینده ی اصلاح طلب به مجلس راهی کنیم کار بزرگی کردیم. نمایندگان اصلاح طلب باید دغدغه ی مسائل ملی و اجرای سیاست های کلی را داشته باشند. اصلاح طلبان در اسفند ۹۴ برای جبهه ی رقیب اثبات خواهند کرد که پیروزی در ۲۴ خرداد تصادفی نبود.

انتهای خبر