استاندار البرز برکنار شد/ علت برکناری از زبان سخنگوی وزارت کشور + سوابق استاندار جدید

سخنگوی وزارت کشور از تغییر استاندار البرز در جلسه امشب هیئت دولت خبر داد. به گزارش اعتدال پرس، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور اظهار داشت: در جلسه امشب هیات دولت سیدحمید طهایی به اتفاق آراء به عنوان استاندار جدید استان البرز منصوب و از زحمات آقای طاهری استاندار سابق تشکر و قدردانی شد. حسینعلی […]

image_pdfimage_print

سخنگوی وزارت کشور از تغییر استاندار البرز در جلسه امشب هیئت دولت خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور اظهار داشت: در جلسه امشب هیات دولت سیدحمید طهایی به اتفاق آراء به عنوان استاندار جدید استان البرز منصوب و از زحمات آقای طاهری استاندار سابق تشکر و قدردانی شد.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور  دلیل عزل استاندار البرز را نارضایتی از عملکرد وی عنوان کرد و گفت: وزارت کشور ارزیابی عملکرد استانداری‌ها را شروع کرده و در ارزیابی‌های انجام شده استاندار البرز در اجرای سیاست‌های دولت نتوانسته نظر وزارت کشور را تامین کند.

وی افزود: از این جهت بود که پس از دریافت گزارش‌های لازم جلسه‌ای با استاندار البرز گذاشتیم و از وی خواستیم تلاش بیشتری را انجام دهد و نظرات وزارت کشور را تامین کند.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: بعد از این جلسه مجددا اقدامات استانداری مورد ارزیابی قرار گرفت، اما شاخص‌های مورد نظر در تغییر برنامه‌ها مشاهده نشد و از این جهت وزارت کشور تصمیم گرفت پیشنهاد تغییر وی را به دولت ارائه کند و قرار است این موضوع در دستور کار امشب دولت قرار می‌گیرد.

سوابق استاندار جدید البرز

طهایی که از مسؤولان دولت‌های هاشمی و خاتمی و از مدیران ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بوده است، با تصویب هیئت دولت، به عنوان استاندار البرز منصوب شد.

به گزارش پارس به نقل از مشرق، ” سید حمید طهایی ” که از مدیران دولت‌های هاشمی رفسنجانی و خاتمی و از مدیران ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بوده است، با مصوبه عصر امروز هیئت دولت، به عنوان استاندار البرز منصوب شد.

طهایی که در انتخابات سال ۱۳۸۸ رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در استان همدان بود ۴۸ ساعت‌مانده به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ در مصاحبه‌ای ادعا کرده بود: «نظرسنجی‌های مختلف نشان می‌دهد که ” موسوی ” پیروز رقابت‌های انتخاباتی است. پیروزی ما قطعی است و شاخص‌های آماری نیز همین را نشان می‌دهد.»

سیدحمید طهایی متولد سال ۱۳۳۱ در شهر همدان است. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همدان گذراند و دو سال بعد از اخذ دیپلم به دانشسرای راهنمایی تحصیلی همدان رفت و در رشته ریاضی فوق ‌دیپلم گرفت. سپس در دانشگاه تهران در رشته علوم تربیتی با گرایش اقتصاد مدرک کارشناسی خود را گرفت.

طهایی بعدها کارشناسی ارشد را با گرایش مدیریت نیروی انسانی از مرکز آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گرفت.

کارشناس دفتر اجتماعی استانداری همدان، معاون اداره اجتماعی و سرپرست اداره اجتماعی همدان، مشاور اقتصادی استاندار همدان و معاون سیاسی استانداری همدان از سوابق مدیریتی طهایی در استانداری همدان بوده است.

وی سال ۱۳۶۶ به استان مرکزی رفت و معاون سیاسی استاندار آنجا شد و همزمان قائم‌مقام استاندار بود. بعد از آن در ۲۷ شهریورماه سال ۱۳۶۷ استاندار استان مرکزی شد و تا مهرماه ۶۸ در آنجا ماند.

وی در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، از سال ۱۳۶۸ هم به مدت هشت سال تا سال ۱۳۷۶، استاندار سمنان شد و پس از ” محمود احمدی نژاد “، از هفتم آبان ماه سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۸۱ استاندار اردبیل شد.

طهایی سپس از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ به قم دعوت شد و سه سال استاندار آنجا بود. بعد از آن در زمان وزارت پورمحمدی در وزارت کشور مشاور وی شد و در نهایت هم به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت و از آنجا مأمور شد که رئیس کمیسیون اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

طهایی، چندی پیش، پس از ۳۰ سال و پنج ماه خدمت دولتی بازنشسته شد اما هم اکنون بار دیگر به کار دولتی بازگشته است.

انتهای خبر