استعفای وزیر آمریکایی در پی رسوایی

وزیر امور کهنه‌سربازان آمریکایی در پی رسوایی‌های اخیر درباره جرائم صورت گرفته در بیمارستان‌های نظامی این کشور که احتمالا منجر به مرگ دستکم ۴۰ کهنه‌سرباز آمریکایی شده است، از سمت خود استعفاء کرد. به گزارش  اعتدال پرس به نقل از تسنیم، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از دیدار با اریک شینسکی، وزیر امور کهنه‌سربازان،‌ در کاخ […]

image_pdfimage_print

وزیر امور کهنه‌سربازان آمریکایی در پی رسوایی‌های اخیر درباره جرائم صورت گرفته در بیمارستان‌های نظامی این کشور که احتمالا منجر به مرگ دستکم ۴۰ کهنه‌سرباز آمریکایی شده است، از سمت خود استعفاء کرد.

به گزارش  اعتدال پرس به نقل از تسنیم، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از دیدار با اریک شینسکی، وزیر امور کهنه‌سربازان،‌ در کاخ سفید اعلام کرد که با درخواست استعفای وی موافقت کرده است.

شینسکی در هفته‌های اخیر به علت رسوایی‌های گسترده در بیمارستان‌های نظامی و اهمال تعمدی کارکنان در رسیدگی به وضعیت کهنه‌سربازانی که نیاز به خدمات درمانی داشته‌اند، به شدت برای استعفاء تحت فشار بود.

اگرچه در سالیان گذشته به صورت مداوم اخباری درباره تأخیر در رسیدگی به مجروحان جنگی آمریکایی در بیمارستان‌های این کشور منتشر می‌شد اما آنچه موجب تبدیل این قضیه به یک رسوایی ملی شد انتشار گزارشی درباره وجود لیست انتظار مخفی در بیمارستان فونیکس بود و اینکه در حدود 40 نفر از بیماران احتمالا در زمان انتظار جان خود را از دست داده‌اند.

تحقیقات بازرسی کل وزارت امور کهنه‌سربازان نشان داد که ادعاها درباره ثبت نادرست سوابق ویزیت مجروحین جنگی در بیمارستان فونیکس و سایر بیمارستان‌های صحت داشته‌اند.

گزارش بازرس کل نشان داده است که در حدود 1700 نفر از کهنه‌سربازان به دلیل اینکه اسم‌شان در لیست انتظار رسمی ثبت نشده بودند “در خطر مرگ و یا فراموشی” قرار داشتند.

انتهای خبر