انتخاب جلفا به عنوان پایلوت اجرای طرح معماری ‌ایرانی- اسلامی

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس از انتخاب شهر جلفا به عنوان محل اجرای پایلوت معماری اصیل ایرانی – اسلامی مناطق آزاد خبر داد. به گزارش اعتدال پرس، بهرام سرمست صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تصمیم در جریان بازدید هیات معماری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد از منطقه آزاد ارس اتخاذ […]

image_pdfimage_print

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس از انتخاب شهر جلفا به عنوان محل اجرای پایلوت معماری اصیل ایرانی – اسلامی مناطق آزاد خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس، بهرام سرمست صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تصمیم در جریان بازدید هیات معماری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد از منطقه آزاد ارس اتخاذ شد.

وی افزود: این هیئت به سرپرستی ‌آقای فلامکی استاد مرمّت معماری ایرانی و حمید رضا اردلان مدیر هنری مناطق آزاد کشور از منطقه آزاد ارس بازدید کردند.

سرمست گفت: هیئت معماری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور از مناطق و اماکن مختلف از جمله روستای اشتبین،کلیسای سنت استپانوس،حمام تاریخی جلفا،گمرک قدیمی جلفا،کاروانسرای خواجه نظر و بافت شهری جلفا بازدید کردند.

وی ادامه داد: این بازدیدها در راستای ارائه الگوی معماری برگرفته از معماری اصیل ایرانی اسلامی در مناطق آزاد انجام می گیرد.

منطقه آزاد ارس و شهر جلفا با داشتن تاریخ و فرهنگی کهن و قرار گرفتن در چهار راه فرهنگی و تمدنی، دارای آثار متنوع و بدیع از هنر و معماری اعصار و اقوام مختلف تاریخی است که به این منطقه هویت خاصی را بخشیده است.

انتهای خبر