پروژه های عمرانی ارس از نگاه دوربین: سایت صنایع سنگین، هاب تولید و صادرات محصولات نفتی و فولاد/ احداث ۵ پروژه پالایشگاهی جدید

گروهی از عکاسان خبری استان آذربایجان شرقی در قالب تور عکاسی پروژه های عمرانی در حال اجرای منطقه آزاد ارس را به تصویر کشیدند. به گزارش اعتدال پرس، در این تور عکاسی یکروزه که توسط روابط عمومی منطقه آزاد ارس تدارک دیده شده بود، عکاسان خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان آذربایجان شرقی جدیدترین پروژه […]

image_pdfimage_print

گروهی از عکاسان خبری استان آذربایجان شرقی در قالب تور عکاسی پروژه های عمرانی در حال اجرای منطقه آزاد ارس را به تصویر کشیدند.

به گزارش اعتدال پرس، در این تور عکاسی یکروزه که توسط روابط عمومی منطقه آزاد ارس تدارک دیده شده بود، عکاسان خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان آذربایجان شرقی جدیدترین پروژه های عمرانی در دست اجرا در این منطقه آزاد را ثبت کردند.

پروژه های عظیم زیر سازی سایت صنایع سنگین و مجتمع های در حال احداث فولاد و پالایش نفت ، تصفیه خانه شهرک صنعتی ارس، پارک ساحلی ماهی و کاروانسرای گردشگری خواجه نصیر، جاده مسیر فاز ۲ و ساختمان اداری جدیدالحداث سازمان از جمله پروزه های مورد بازدید در این تور بودند.

سایت صنایع سنگین، هاب تولید و صادرات محصولات نفتی و فولاد / احداث ۵ پروژه پالایشگاهی جدید

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: عملیات انتقال مینی پالایشگاه‌های موجود در فاز یک صنعتی این منطقه به سایت صنایع سنگین آغاز شد.

به گزارش اعتدال پرس، عرب‌باغی در حاشیه بازدید از سایت یک‌هزار و ۴۰۰ هکتاری صنایع سنگین این منطقه همزمان با هفته محیط زیست افزود: استقرار غیراصولی واحدهای مینی پالایشگاهی پیش از تصویب و استقرار منطقه آزاد ارس در محدوده فاز یک صنعتی واقع در حاشیه شهر جلفا، موجب بروز مشکلات زیست محیطی شده بود که عملیات انتقال این واحدها به سایت صنایع سنگین با همکاری مناسب و درخور تحسین سرمایه‌گذاران این مجموعه‌ها در اولویت قرار گرفت.

عرب‌باغی گفت: هم‌اکنون در سایت یک‌هزار و ۴۰۰ هکتاری صنایع سنگین، دو واحد پالایشگاهی در حال فعالیت و تولید هستند که انواع فرآورده‌های نفتی را با هدف صادرات به کشورهای همسایه تولید می‌کنند.

وی افزود: پنج پروژه پالایشگاهی جدید نیز در سایت صنایع سنگین این منطقه با سرمایه‌گذاری مشترک کشورهای همسایه و سرمایه‌گذاران ایرانی در حال احداث است و برخی از این پالایشگاه‌ها طبق برنامه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

عرب‌باغی گفت: برخی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای فعالیت سرمایه‌گذاران در سایت صنایع سنگین از جمله راه دسترسی، گاز، برق و مخابرات تامین شده و در برخی موارد از جمله تامین آب و توسعه خیابان‌های این سایت باید سرمایه‌گذاری بسیار بالایی توسط سازمان انجام پذیرد که نیازمند همراهی متولیان امر است.

وی افزود: مشکل تامین آب از طریق حفر چاه جزو مشکلات اساسی سرمایه‌گذاران این سایت بود که امیدواریم با همکاری امور آب استان این مسئله نیز رفع شود.

گزارش اختصاصی اعتدال پرس از ارس :

  a11

a16

a15

a10

a4

a7  ش24 ش8

a22

a14 a18 a23

a25 a9

ش28  a5

a2

انتهای خبر