آزادی ۲ منقطه صلاح الدین از دست داعش /معاون سابق صدام ، فرمانده تروریست‌های مسلح در حمله به حومه بغداد

به گزارش پایگاه المصری الیوم، فرماندهی عملیات سامرا امروز (شنبه) از آزاد سازی منطقه اسحاقی در صلاح‌ الدین از دست اعضای داعش خبر داد. شبکه رسمی العراقیه به نقل از فرماندهی عملیات سامرا گزارش داد: نیروهای امنیتی منطقه اسحاقی در استان صلاح الدین را به طور کامل از دست اعضای داعش آزاد کردند. یک مقام […]

image_pdfimage_print

به گزارش پایگاه المصری الیوم، فرماندهی عملیات سامرا امروز (شنبه) از آزاد سازی منطقه اسحاقی در صلاح‌ الدین از دست اعضای داعش خبر داد. شبکه رسمی العراقیه به نقل از فرماندهی عملیات سامرا گزارش داد: نیروهای امنیتی منطقه اسحاقی در استان صلاح الدین را به طور کامل از دست اعضای داعش آزاد کردند. یک مقام که خواست نامش فاش نشود،‌ گفت: افراد داعش از مرکز پلیس گریخته و به مناطقی خارج از استان صلاح‌ الدین متواری شدند.

تازه ترین گزارشات حاکی از آن است که نیروهای امنیتی عراق و عشایر روز گذشته درگیریهای سنگینی با داعش در منطقه الضلوعیه داشتند و در نهایت توانستند این منطقه را از دست تروریستها خارج کنند.

در این درگیری‌ها شمار زیادی از اعضای داعش از جمله برخی سرکردگان آنها به هلاکت رسیدند. در همین حال روز گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره رسیدن داعش به ۵۰ کیلومتری خاک ایران منتشر شده است. این اخبار پس از آن منتشر شد که برخی منابع خبری اعلام کردند شورشیان توانستند دو شهر در استان دیاله را تصرف کنند.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز نیز به نقل از نیروهای امنیتی عراق نوشت که شهرهای “جلولا” در مجاورت کرمانشاه ایران و ۵۰ کیلومتری آن و نیز السعدیه به علاوه چندین روستای اطراف کوهستان حمرین به دست داعش افتاده و نیروهای نظامی نیز پست‌های خود را رها کرده‌اند.

اما برخی رسانه های نزدیک به دولت عراق به نقل از مقام های امنیتی استان دیاله اعلام کردند که نیروهای پیشمرگ کنترل دو شهر جلولاء و السعدیه را بعد از پاکسازی عناصر داعش به دست ارتش عراق، به دست گرفته‌اند.

131715_847

از سوی دیگر، نیروهای عراقی توانستند کنترل ناحیه الضلوعیه واقع در استان صلاح‌الدین را به دست گرفته و ۵۰ فرد مسلح را به قتل برسانند. شبکه اسکای نیوز عربی نیز گزارش داد که در درگیری‌ها میان نیروهای عراقی با اعضای گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در استان دیالی ۴۰ فرد مسلح به هلاکت رسیدند.

در همین راستا یک منبع امنیتی در استان دیالی خاطرنشان کرد که نیروهای پیشمرگ به ورودی‌های ناحیه السعدیه در شمال شرق بعقوبه رسیده‌اند و منتظر چراغ سبز بغداد هستند تا امنیت داخلی را تقویت بخشند. این منبع امنیتی پیش‌بینی کرد که ورود پیشمرگ‌ها ظرف چند ساعت آتی صورت بگیرد. این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: السعدیه شاهد تنش‌های بسیاری خواهد بود چرا که تعداد بسیاری از گروهک‌های مخفی وابسته به گروه‌های مسلح از جمله داعش در آن حضور دارند و پیشمرگ‌ها نیز تدابیر لازم را برای این درگیری‌ها که احتمالا شدید خواهد بود در پیش گرفتند. این منبع گفت: در صورتی که هر اقدام فوق‌العاده‌ای رخ دهد هماهنگی‌هایی با مسئولان امنیتی در ارتش عراق وجود دارد تا نیروهای هوایی وارد عمل شوند. پیشتر منابع در السعدیه واقع در استان دیالی اعلام کردند که افراد مسلح داعش چندین روستا را در اطراف ناحیه السعدیه به دلیل خلأ امنیتی تحت تسلط خود درآوردند.

معاون سابق صدام ،رئیس جمهوری معدوم عراق فرماندهی تروریست‌های مسلح در حمله به حومه بغداد را به عهده دارد
به گزارش اعتدال پرس به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، “عزت الدوری” معاون سابق صدام رییس جمهوری معدوم عراق فرماندهی تروریستهای مسلح در حمله به حومه بغداد را به عهده دارد.

images.jpثg

تروریست های گردان “نقشبندیه” وابسته به “عزت الدوری”، به همراه برخی از افسران سابق حزب “بعث” و برخی عشایر مخالف دولت در منطقه “الدوره” در جنوب بغداد با نیروهای امنیتی درگیر شده و به مناطقی از استان “دیالی” سیطره یافتند.

بزرگترین پالایشگاه نفت پایتخت در منطقه الدوره قرار دارد.

انتشار اخباری مبنی بر آمادگی تروریست های مسلح برای نفوذ به پایتخت از پنج منطقه باعث شد مقامهای بغداد ده ها دستگاه تانک در اطراف این شهر مستقر کنند.

تروریست های مسلح در استان “الانبار” در غرب عراق ارتش این کشور را مجبور به عقب نشینی در غرب استان کردند.

یک منبع امنیتی به روزنامه الوطن گفت: نیروهای ارتش پس از یک نبرد کوتاه با تروریستهای مسلح از “کبیسه” عقب نشینی کردند و این اقدام به تسلط تروریست ها در این ناحیه انجامید.

تروریست های نقشبندیه با دستور الدوری و افسران سابق بعثی راهی استان دیالی (۶۵ کیلومتری شمال شرق بغداد) شدند و در برخی از شهرهای شمالی آن مستقر شدند.

برخی از مناطق استان‌های نینوا  که تروریست‌های مسلح وارد آن شده اند، شاهد برافراشته شدن تصاویر الدوری در دست افراد مسلح است.
برخی منابع به پایگاه المسله گفتند که نیروهای وابسته به حزب منحله بعث که لباس نظامی زیتونی رنگ ( لباس نیروهای امنیتی در زمان صدام حسین ) به تن داشتند ، در خیابان های موصل گشت می زنند و از عزت الدوری فرمان می گیرند.

انتهای خبر