انتقاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: اطلاع رسانی در خصوص تبریز ۲۰۱۸ حتی در ایران به خوبی انجام نشده است/ اعتراض استاندار به عدم تخصیص بودجه از طرف دولت

 


اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست مشترکی با اعضای ستاد استانی برنامه‌ریزی و اجرایی تبریز ۲۰۱۸، ضمن اطلاع از اقدامات و برنامه‌های این ستاد، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در راستای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های این رویداد مهم فرهنگی و گردشگری ارائه کردند.
به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از فارس، سیده فاطمه‌ذوالقدر در نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با استاندار آذربایجان‌شرقی حول محور مباحث تبریز ۲۰۱۸ با بیان اینکه انتخاب تبریز به عنوان مقصد گردشگری جهان اسلام از ابعاد مختلف دارای اهمیت است، اظهار داشت: یک موضوع بحث ایران هراسی بوده که متاسفانه اخیرا شاهد آن هستیم، این انتخاب در مقابل این بحث بوده و انتخاب تبریز نشان دهنده این است که درهای ایران را به روی همه باز بوده و ایران از این لحاظ هیچ مشکلی ندارد.

وی افزود: از لحاظ دیگر تبریز ۲۰۱۸ از بعد مساله اقتصاد مقاومتی دارای اهمیت بوده چرا که این انتخاب می تواند خیلی مفید و موثر باشد و فرصت  بزرگی برای کسب درآمد و ایجاد اشتغال است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید به هر صورتی که شده به نحو احسن از این امر استفاده کرده و تبلیغ گسترده ای برای ان انجام شود، البته هنوز  انجام نشده و اطلاع رسانی به آن صورت حتی در ایران انجام نشده است، برای معرفی این رویداد بزرگ تاریخی در کشورهای اسلامی نیازمندیم و باید در بحث کسب درآمد و جذب گردشگر از آن استفاده کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: موضوع جذب گردشگر و کسب درآمد نه تنها در بحث تبریز ۲۰۱۸ بلکه برای سالهایی که در پیش داریم نیاز است.

هنوز اعتباری از سوی دستگاه‌های ملی برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ اختصاص نیافته است

استاندار آذربایجان شرقی و رئیس ستاد استانی برنامه‌ریزی و اجرایی تبریز ۲۰۱۸، هم با اشاره به اینکه هنوز اعتباری از سوی دستگاه‌های ملی برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ اختصاص نیافته است، افزود: انتظار داریم که نمایندگان مجلس در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام دهند؛ چرا که تبریز ۲۰۱۸ می‌تواند مبدأ تحول در صنعت گردشگری ایران باشد.

اسماعیل جبارزاده با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی می‌تواند آغازکننده فصل جدیدی از صنعت گردشگری از تبریز باشد، افزود: در صورت همکاری کامل دستگاه‌های مرکزی و وزارتخانه‌ها، برای برگزاری برنامه‌های ویژه تبریز ۲۰۱۸ آمادگی کامل داریم.

وی از پیش‌بینی برنامه‌های فرهنگی نظیر همایش علمای آذربایجان، جاده ابریشم، مکاتب هنری تبریز و جشنواره خوش‌نویسی جهان اسلام و … در راستای رویداد تبریز ۲۰۱۸ خبر داد و گفت: میزبانی چندین مسابقه ورزشی بین‌المللی نیز جزو برنامه‌های ما در سال ۲۰۱۸ است.

دستگاههای اجرایی استان نباید کارهای معمول و روتین خود را در راستای این رویداد معرفی کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در این نشست از آمادگی این کمیسیون برای حمایت از برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ خبر داد.

جمشید جعفرپور با بیان اینکه تبریز یک شهر نمونه از نظر مظاهر هویت ایرانی است، گفت: اقدامات پیش‌بینی‌شده برای رویداد تبریز ۲۰۱۸، باید مستقیماً مرتبط با عنوان آن باشد و نباید کارهای معمول و روتین خود را در راستای این رویداد معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس آماده همه‌گونه حمایت از طرح‌های تبریز ۲۰۱۸ است، گفت: در خصوص موضوعاتی که نیاز به تقنین و تذکر به دستگاه‌های مرکزی برای همکاری بیشتر باشد و یا در مسائل بودجه‌ای، آماده همکاری با استان هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین بر استفاده از تجارب شهرهای دیگر در رویدادهای مشابه همچون رویداد مشهد ۲۰۱۷ برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ تأکید کرد.

در این نشست مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و معاون فرهنگی شهرداری تبریز هم گزارشی از اقدامات انجام‌یافته برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ ارائه کردند.