فوری: هفت استاندار جدید انتخاب شدند/ انتخاب استاندار اذربایجان شرقی به تعویق افتاد

دقایقی پیش در جلسه دولت با معرفی ۷ استاندار جدید کشور، پروسه تغییر استانداران در دولت دوازدهم رسما کلید خورد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات دولت در جلسه امروز – چهارشنبه – استانداران هرمزگان، قزوین، لرستان، خراسان جنوبی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و البرز را انتخاب کردند.

در جلسه امروز هیات وزیران که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی تشکیل شد، فریدون همتی، عبدالمحمد زاهدی موسی خادمی، محمد مهدی مروج الشریعه، اسماعیل تبادار، محمد احمدی و محمدعلی نجفی به ترتیب به عنوان استانداران استان های هرمزگان، قزوین، لرستان، خراسان جنوبی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و البرز از هیات وزیران رای اعتماد گرفتند.
هیات دولت همچنین از زحمات استانداران قبلی تشکر کرد.

?شنیده ها حاکی است استاندار اذربایجان شرقی در جلسه بعدی هیئت دولت در اوایل هفته آینده بحث و بررسی می شود. بنابه اعلام منابع معتبر، مجید خدابخش استاندار فعلی اردبیل گزینه پیشنهادی و مورد تایید وزارت کشور برای استانداری اذربایجان شرقی می باشد که مورد تایید جمعی از نمایندگان استان نیز قرار گرفته است.

در واکنش به این اقدام، جمعی از فعالان اصلاح طلب استان دیشب طی نامه ای به رئیس جمهور، با معرفی پوری حسینی(رئیس سازمان خصوصی سازی) و کریم عابدی(معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی در دولت اصلاحات) به عنوان گزینه های خود جهت تصدی استانداری خواستار توجه به خواسته جریان اصلاحات استان در خصوص انتصاب استاندار جدید شده بودند.