? آخرین خبر از تغییر استاندار آذربایجان شرقی/ جایگزین خدابخش کیست؟


وزیر کشور با تایید تغییر ۱۵ استاندار، از شروع بررسی ها جهت جایگزینی این استانداران خبر داد.

به گزارش اختصاصی اعتدال پرس، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دیروز با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر منع بکارگیری ازنشستگان در عرصه های مدیرتی گفت: حدود ۱۵ تن از استانداران تغییر خواهند کرد که به معاون سیاسی وزارت کشور ماموریت داده شده تا نیروها و افراد باتجربه از مجموعه وزارت کشور با اولویت معاونان فعلی استانداران جهت تصدی گری پس استاندار معرفی کنند.

در این فهرست، نام مجید خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی نیز به چشم می‌خورد.

خدابخش متولد ۱۳۳۵ و ۶۲ ساله بوده که با مدرک دکترای مدیریت دولتی از سال ۱۳۹۲ به عنوان استاندار اردبیل و از دوم مهر ۱۳۹۶ هم با تصویب هیات وزیران به عنوان سیزدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی معرفی شده است.

تغییر گریزناپذیر خدابخش در حالی است که هنوز یکسال از حضورش در مسند استانداری آذربایجان شرقی نمی گذرد و این درحالی است که از همان ابتدای مسئولیت، بسیار پرکار و جدی ظاهر شده است خصوصا بازدیدهای میدانی متعدد و تاکیدات مدیریتی مهمی که مکررا به مدیران استان داشته است.

سرنوشت این مرد پرتلاش ولی بازنشسته چنین بود که به حکم قانون، کوچ ناخواسته و زودتری از عمارت استانداری داشته باشد و اگر طی روزهای آینده اتفاق جدیدی درخصوص اجرای قانون مزبور روی ندهد(تعویق یا مستثنا شدن برخی )، باید برای معرفی استاندار جدید روزشماری کرد.

هرچند طبق گفته وزیر کشور، جایگزین های استانداران بازنشسته، اغلب از معاونان فعلی خواهد بود ولی گویا معاونان نیز به همین سرنوشت بازنشستگی مبتلا هستند لذا باید سراغ معاونان استانهای دیگر و یا مدیران ارشد وزارت کشور و یا سازمانهای دیگر رفت.

شنیده های اعتدال پرس حاکی است، از یکی دو روز پیش رایزنی ها و جلسات محفلی در این خصوص شروع شده است و بزودی لیست گزینه های مطرح اعلام خواهد شد.

?لیست استانداران بازنشته به شرح زیر است:
مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، محسن مهر علیزاده اصفهان ،قاسم سلیمانی ایلام، عبدالکریم گراوند بوشهر، محمد حسین مقیمی تهران، اسماعیل تبادار فارس، سید علی اقا زاده مرکزی ،فریدون همتی هرمزگان، محمود زمانی قمی یزد، علیرضا رشیدیان خراسان رضوی ، محمدرضا خباز خراسان شمالی، اسدالله درویش امیری زنجان، سید شهاب الدین چاووشی سمنان ، سید مهدی صادقی قم، محمد ناصر نیکبخت همدان

مهلت ۶۰ روزه مجلس برای خروج مدیران بازنشسته

گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه گذشته، طرح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اصلاحاتی و با ۱۹۴ رای موافق از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسانده و دایره بکارگیری بی‌ضابطه بازنشستگان در دستگاههای اجرایی را محدود کردند.

البته روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور از این قانون مستثنی بوده و مشمولان بندهای “د” و “ه” را که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند، از دایره استثنا حذف شدند.

طبق این مصوبه، دستگاه‌های مشمول مکلفند ظرف مدت ۶۰ روز از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، افرادی که برخلاف مفاد این قانون به‌کارگرفته شده اند، از خدمت منتزع، و با آنان تسویه حساب کنند و افراد مذکور باید در مهلت قانونی از سمت و پست خود کناره‌گیری کنند.

گفتنی است براساس این مصوبه، دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری(همانند فرماندهان نظامی)، جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای ۳ سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.