واکنش استاندار آذربایجان‌غربی به برخی شایعات در خصوص فروش زمین‌های ارومیه

استاندار آذربایجان‌غربی در واکنش به برخی شایعات در خصوص فروش زمین‌های ارومیه به کردهای عراق بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، متن کامل بیانیه به این شرح است:

با عرض سلام خدمت مردم شریف استان آذربایجان غربی

?متاسفانه طی روزهای گذشته موضوع و شایعه ای در استان مطرح شده است که اینجانب زمین های شهر ارومیه را به یک کُرد عراقی فروخته ام؛ این درحالی است که با کمی تحقیق و بررسی ردپای پخش کنندگان این شایعه به وضوح مشخص می شود که سر در آخور چه کسانی دارند!

?️همان هایی که رفتار و شعارهایشان علیه تمامیت و وحدت ارضی کشور است و سال هاست ثروت کشور و استان را برای سرمایه گذاری به بیرون از مرزهای کشور هدایت می کنند، امروز دایه مهربان تر از مادر شده اند؛ همان هایی که هر روز سر در آخور دشمنان این کشور دارند و با پخش اخبار دروغ از شبکه های تلویزیونی معاند و کانال های شناسنامه دار ضدانقلاب فضاسازی های خاصی را مدیریت می کنند تا به سیاست های ضد فساد و‌ضد مافیایی نظام و دولت آسیب وارد کنند، اما بدانند که مردم شریف این خطه آگاه به پشت پرده این فضاسازی های عوامل بیگانه و مزدور هستند.

?به اطلاع مردم شریف آذربایجان غربی می رسانم اولا اینجانب هیچ اطلاعی از این موضوع، که بنوعی جذب سرمایه خارجی است ندارم و اگر توافقی انجام گرفته است باید اعضای محترم شورای شهر ارومیه در اسرع وقت جهت تنویر افکار عمومی، مردم شریف استان را در جریان امور قرار دهند تا از سوء استفاده باندهای پشت پرده جلوگیری شود.

?️ثانیا متاسفانه پشت صحنه بسیاری از این جوسازی های ماه های اخیر افراد، جریانات و باندهایی هستند که سالانه به غارت صدها میلیارد از درآمدها اقدام کرده بودند. ان شاالله با پیگیری قوه محترم قضایی و شرایط جدید مبارزه با فساد به مجازات خواهند رسید و مطمئنم مردم عزیز استان این توطئه ها را خنثی خواهند کرد.

?البته در این بین، مطبوعات و خبرنگاران صادق می توانند جهت آگاهی بیشتر مردم با شناسایی جریان هایی که مانع توسعه استان می شوند پیش قدم شده و مطالبه گر درآمدهای غارت شده سوخت و معابر کوله بری و… از مسئولین شوند؛ نکته ای که بارها در سخنرانی ها و مصاحبه های مختلف اینجانب بر آن تاکید شده است.

?️ثالثا عوامل غارتگر که پشت پرده بسیاری از جو سازی ها و شایعه پراکنی ها در استان هستند به خیال باطل خود می توانند برای جلوگیری از فضای پیگیری پرونده های اقتصادی خود فضای استان را به انحراف ببرند. «زهی خیال باطل».

?اینجانب بر همان عهدی که از ابتدا با مردم بسته ام، وظیفه دارم که پیگیر حقوق آنان باشم و پرونده سوء استفاده کنندگانی که منابع استان را به غارت برده اند را از طریق قوه محترم قضاییه پیگیری کرده و می کنم و این روند به حول و قوه الهی ادامه خواهد داشت “حتی نزدیک ترین افراد به من” باشند در صورت ارتکاب به سوء استفاده به مجازات برسند.

با احترام
محمد مهدی شهریاری
استاندار آذربایجان غربی

  • آدرس کانال اطلاع رسانی اعتدال پرس در تلگرام :   @etedalpres