آغاز رسمی طرح ترافیک تبریز از ۱۵ مهر

 

آغاز رسمی طرح ترافیک تبریز از 15 مهر

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی از آغاز رسمی طرح ترافیک تبریز از ۱۵ مهر خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، یونس منفرد گفت: طرح، از ۱۵ مهر، به صورت رسمی اجرا و اعمال قانون خودروهای متخلف هم انجام می‌شود.

وی افزود: خودروهایی که رقم آخر پلاکشان فرد است، روزهای فرد و خودروهایی که رقم آخر پلاکشان زوج است، روزهای زوج می‌توانند در محدوده طرح تردد کنند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی گفت: محدوده طرح از چایکنار و پل قاری تا سه راهی خاقانی، خاقانی به میدان ساعت، میدان ساعت به طرف مصلی، شریعتی، چهارراه شریعتی و باغ گلستان به طرف فلسطین و از سمت شمال مجددا به چایکنار است.

وی گفت: اجرای این طرح، مزایایی همچون کاهش ترافیک و آلودگی هوا را به دنبال داشته و به عنوان یکی از تخصصی‌ترین تصمیمات شورای ترافیک، اجرا می‌شود.

طرح زوج و فرد خودروها از ۱۵ مهر با اعمال قانون پیگیری می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز هم با بیان اینکه، طرح زوج و فرد خودروها از دوم شهریور طبق مصوبه شورای ترافیک استان به منظور بحث فرهنگ‌سازی و ارشادی برای شهروندان در تبریز آغاز شده است، گفت: در تبریز ۱۵ روز پایانی سال ۹۷ نیز طرح زوج و فرد در تبریز اجرا شد که این طرح باعث کاهش ۲۷ درصدی میزان تراکم خودرو در هسته مرکزی شهر شد.

اصغر آدی‌بیگ در ارتباط با اختصاص زمانی برای هماهنگی و فرهنگ‌سازی شهروندان پیش از اجرای طرح، تصریح کرد: مقرر شد این طرح در آستانه بازگشایی مدارس به طور موقت از دوم شهریور آغاز شود تا مدارس نیز اگر نیازمند ساماندهی و برنامه‌ریزی برای سرویس مدارس هستند فرصت این هماهنگی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ساعت آغاز این طرح از ۱۰ صبح خواهد بود، یادآور شد: در این بین خودروهای استیجاری اداره‌های مختلف شامل استثنا نبوده و حق عبور و مرور ندارند.

آدی‌بیگ اضافه کرد: همچنین خودروهای حمل بار، سرویس‌های حمل و نقل عمومی مثل تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها و یا سرویس‌های مدارس که دارای برچسب هستند، خودروهایی پلاک قرمز و خودروهای اضطراری مشکلی برای تردد ندارند.