رفتارهای یک بام و دو هوا در شهرداری تبریز

عضو شورای اسلامی شهر تبریز از رفتارهای یک بام و دو هوای شهرداری انتقاد کرد.

رفتارهای یک بام و دو هوا در شهرداری تبریز

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان)، دستور دوم جلسه مبنی بر تجویز انجـام معامله و انعقاد قراداد واگـذاری به اجاره و اختصاص واحـد خدماتی شـماره ۲۵ از طبقـه دوم شـهرداری واقـع در درب گجیل متعلق به شهرداری با مساحت حدود ۶۰ مترمربع و از قرار اجاره بهاء به مبلغ ۱۰۰ هزار ریال و به مدت یک سـال جهت اســتقرار شورای اجرایی خانه احزاب اسـتان و با رعایت غبطه و صـرفه صلاح شهرداری تبریز و عودت آن بعد از اتمام مدت یک سال اجاره به خود شهرداری ( مصوبه جلسه ۱۹ کمیسیون فرهنگی واجتماعی) بررسی شد.

در ابتدا محمد باقر بهشتی به نحوه نگارش لایحه مبنی بر نوشتن نام اصلی محلات با نوشته شدن درب گجیل به جای « گجیل قاپیسی» مخالفت کرده و تذکر داد.

قائم مقام شهردار تبریز با اشاره به مکاتبه شهرداری و استانداری در این خصوص گفت: پیشنهاد این است امسال یکی از دفاتر خدماتی را در اختیار خانه احزاب قرار دهیم تا استفاده بهینه شود.

شکور اکبرنژاد عضو شورای شهر تبریز نیز در این خصوص اظهار کرد: از گذشته در شورا برای احزاب تصمیماتی گرفته می‌شد تا فضایی برای فعالیت آنان صورت گیرد.

وی تصریح کرد: شاید این واگذاری مقدمه ای باشد که ان جی او ها و احزاب بتوانند در این صورت با رعایت موارد قانونی با حداقل هزینه‌ها برای آینده کارهای بسیاری انجام دهند.

 خدمات را  مختص احزاب نکنیم 

نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: اگر می‌خواهیم واقعا از تشکل‌ها حمایت کنیم بسیاری از این ای جی او ها وجود دارد که آنان نیز محلی برای استقرار و فعالیت ندارند.

سونیا اندیش با اشاره به رعایت عدالت تاکید کرد: پیشنهادم این است برای بقیه تشکل هایی که به صورت قانونی فعالیت می کنند و پشتیبان و یا سفارش کننده‌ای نیز ندارند طرح هایی برای حمایت ارائه دهیم و از آنها نیز حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه این خدمات را  مختص احزاب نکنیم گفت: بسیاری از ان جی او ها هستند که برای کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه تلاش می کنند و اگر قرار است از ان جی او ها حمایت شود باید از همه تشکل های شناسنامه دار حمایت شود.

اندیش ادامه داد: ما نهاد مشورتی دستگاه‌های اجرایی هستیم خواهشمندم برای تمام تشکل‌ها و فعالیت آنها تصمیماتی اتخاذ شود.

غلامحسین مسعودی‌ریحان همچنین ضمن قدردانی از تجلیل اعضا از کارگران و معلمان نمونه به منظور روز کارگران و بزرگداشت هفته معلم گفت: حمایت از تمام تشکل‌ها و ان جی او ها و استارت اپ ها و سایر ان جی او ها اقدامی بسیار ارزنده است و احتمال میدهیم بعدها نتوانیم به تمامی آنها پاسخگو باشیم.

وی تاکید کرد: فردا این تشکل‌ها شاید هجمه به شورا شهرداری وارد کنند.

مسعودی ریحان تصریح کرد: اگرچه چنانچه می‌خواهید برای احزاب اقداماتی انجام دهید باید تمام تشکل‌ها را مورد حمایت قرار دهیم.

فرج محمد قلیزاده دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز با باین اینکه حمایت از تشکل‌ها کاری ارزنده است گفت: اما اگر تبعیض در این راستا صورت گیرد موفقیتی نخواهیم دید.

 رفتارهای یک بام و دو هوایی در شهرداری تبریز

وی اضافه کرد: شهرداری چرا برای واگذاری برخی اماکن  خودسرانه عمل  کرده ولی تصمیم در این خصوص را به صحن ارجاع می‌دهد.

قلیزاده اظهار داشت: مسئولان و مدیران ارشد شهرداری برای این موارد باید پاسخ قانع کننده ارائه دهند.

قائم مقام شهردار تبریز  با بیان اینکه در طول این سال‌ها مرسوم بود که شهرداری به یک تعداد ادارات نیز مکان داده بود گفت: البته این مکان‌ها با توجه به مطالبات باز پس گرفته شده است و تصمیم بر این است که با نظر شورا این مکان‌ها واگذار شود.

 فرج محمد قلیزاده با قانع نشدن از پاسخ قائم مقام شهردار تبریز با اشاره به موزه فوتبال شهرداری تبریز گفت: مصداق عینی این مکانها میتوان به روبه روی دادگستری و زیر زمین موزه فوتبال اشاره کرد.

وی افزود: نگرانی‌ام این است که یک بام و دو هوا باشد و ما مشکلات بعدی را شاهد باشیم.

قلیزاده تاکید کرد: تمام موارد را به صحن ارجاع دهید تا با قوانین و ضوابط کارها صورت گیرد.