کتاب سرمایه جاویدان همه اعصار است

آجودان زاده

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، کتاب را سرمایه جاویدان همه اعصار و دوره ها در طول تاریخ معرفی کرد که نقش ثرگذار خود را به خوبی ایفا کرده است.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، علی آجودان زاده گفت: برای ما مایه خرسندی است در شهری زندگی میکنیم که نخستین کتابخانه ملی به همت رجال نامدار و مردم آن بنا نهاده شده است و اثرگذاری خود را در جریان های یک سده اخیر تبیین نموده است.  

 آجودان زاده خاطرنشان کرد: تبریز نقش اثر گذار خود را برای گسترش فرهنگ کتابخوانی ایفا خواهد کرد و می کوشد حمایت لازم را برای این امر فراهم نماید.

وی با اشاره به برگزاری پویش در خانه بخوانیم که توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز برگزار می شود، گفت: کتاب همواره نقش تاریخ ساز خود را در شکل دهی و جریان سازی به تمدن ها ایفا کرده و خود تاریخ نیز مبین و گواه این واقعیت انکار ناپذیر است.

این عضو شورای شهر با قدردانی از برگزاری پویش در خانه بخوانیم، اضافه کرد: این طرح راهگشای بسیار خوب و مناسبی برای تعمیق فرهنگ کتابخوانی است امیدواریم این روند به ثمربخشی لازم برسد.

گفتنی است، مسابقه کتاب‌خوانی “در خانه بخوانیم” به منظور تشویق همشهریان برای حضور در خانه و مقابله با شیوع ویروس کرونا، غنی‌سازی اوقات فراغت اقشار مختلف شهروندان تبریزی، توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و استفاده بهینه از فرصت پیش آمده در دوران قرنطینه خانگی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز از ابتدای سال ۹۹ برگزار می‌شود.

این مسابقه در ۴ بخش بزرگسالان، نوجوانان، کودکان و ویژه برگزار می‌شود که در هر بخش برای ۹۹ نفر جوایز نقدی اهدا می‌شود. جایزه هر یک از منتخبین این بخش‌ها به ترتیب ۷ میلیون ریال (بخش بزرگسالان)، ۴ میلیون ریال (بخش نوجوانان)، ۲.۵ میلیون ریال (بخش کودکان) و ۳ میلیون ریال (بخش ویژه) و جوایز ارزشمند در بخش ویژه ماه مبارک رمضان خواهد بود.