کاشت ۸۰هزار و ۸۴۰ اصله درخت و درختچه در دوماه اخیر/ ریشه های تنومند «نهضت یک میلیون درخت» در خاک تبریز

ویژه برنامه های گرامیداشت روز درختکاری سال 97

در راستای تحقق شعار سال ۹۹ شهرداری تبریز مبنی بر توسعه و افزایش سرانه فضای سبز، شهرداری های مناطق توانسته اند آغازی خوب در امر درختکاری در آغازین ماه های سال داشته و بیش از ۸۰هزار اصله درخت و درختچه بکارند.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، در کنار توجه به موضوع آسفالت، شهرداری تبریز در سال جاری نگاهی ویژه به بحث فضای سبز دارد و برنامه ریزی های مدون و جامعی برای توسعه فضای سبز شهر دارد که در این راستا کاشت یک میلیون اصله درخت و درختچه یکی از برنامه های مهم شهرداری تبریز به شمار می آید.

با نهضتی که شهرداری تبریز در بحث آسفالت رقم زده و همچنان با جدیت آن را ادامه می دهد، خیابان های تبریز می رود تا تهی از چاله شود. در کنار آن و با توجه به اینکه سال ۹۹، سال توسعه فضای سبز شهر تبریز نامگذاری شده است، شهرداری با همتی بی مثال و برنامه ریزی جامع اقدام به درختکاری و گلکاری در حجم وسیع کرده تا چهره سطح شهر در روزهای بهاری، زیبایی خاصی به خود بگیرد.

در این راستا، مناطق ۱۰گانه شهرداری تبریز از ابتدای سال جاری تا امروز آمار و عملکرد مطلوبی داشته اند و البته این شرایط تا پایان موعد کاشت، همچنان ادامه خواهد داشت.

در ادامه، آمار درختکاری شهرداری تبریز به تفکیک مناطق از زمان آغاز نهضت کاشت یک میلیون اصله درخت و درختچه (ابتدای فروردین) تا پنجشنبه هفته گذشته (۱۸اردیبهشت) را مشاهده می کنید.

منطقه ۱: ۱۰هزار 

در این منطقه از شهرداری تبریز، بالغ بر ۱۰ هزار درخت و درختچه در سطح حوزه منطقه یک کاشت شده است.

منطقه ۲: ۵۱۵۰

در خیابان های نور، دکتر حسابی، اتوبان شهید کسایی، خیابان بابایی، ۲۹ بهمن، صائب، پارک گل ها و… که در سطح حوزه منطقه ۲ تبریز واقع شده، در این مدت هزار و ۱۰۰ اصله درختچه و ۴هزار و ۵۰ اصله درخت کاشته شده است.

منطقه ۳: ۱۵۳۰۰

در امر درختکاری، در سطح حوزه منطقه ۳، ۳هزار و ۳۰۰اصله درخت با نوع اقاقیا، نارون، زبان گنجشک و همچنین ۱۲هزار انواع درختچه همچون ارغوان، پریکانتا، ختمی، آقطی، نسترن، رز و … کاشته شده است.

خیابان آزادی روبروی شهرداری مرکز، بلوار نیایش، خیابانهای مسافر، امامیه، ارتش، شهرک طالقانی، اطراف شهرداری مرکز، اهرابی، سلیمان خاطر، ابوریحان، زنگوله باغ بطرف میدان امام حسین و پارک های کوثر، زنگوله باغ، هیئت علمی، دانشجو و محمدآباد از جمله محل هایی است که کاشت درخت و درختچه در آن انجام شده است.

منطقه ۴: ۳۶۵۰

در این منطقه فقط طی هفته گذشته ۹۵۰ اصله درخت و حدود دو هزار ۷۰۰ درختچه در محل هایی همچون بلوار آذربایجان، دامپزشکی، قونقا تا نصف راه، نصف راه تا قونقا و فاز یک کاشته شده است.

منطقه ۵: ۱۲۷۴۳

در مناطق و محله هایی همچون مرزداران، باغمیشه، خلعت پوشان، جاده تهران، شریعتی، رشدیه، میدان فهمیده، ۳۵ متری باغمیشه که متعلق به شهرداری منطقه ۵ تبریز است، کاشت شش هزار و ۵۴۳ درخت و شش هزار و ۲۰۰ درختچه انجام شده است.

منطقه ۶: ۶۲۰۰

کاشت شش هزار و ۲۰۰ اصله انواع درخت و درختچه از ابتدای سال جاری در محلات و پارک هایی همچون پارک قوناقلارباغی، پارک صنعت قراملک، میدان کارگر، پارک رسالت، پارک حجاج، جاده سنتو و پارک عباس دوران انجام گرفته است.

منطقه ۷: ۱۲۳۳۳

در پارک های سطح حوزه از جمله پارک شهدای مدافع حرم، کریمی مراغه ای، خانواده، مهر، ولایت، چشم انداز، کوهستان و تلاش و کلیه روفوژهای وسط سطح حوزه چهار هزار و ۲۴۸ درخت و هشت هزار و ۸۵ درختچه کاشته شده است.

منطقه ۸: ۸۸۸۵

کاشت ۳۸۵ اصله درخت و هشت هزار و ۵۰۰ درختچه عملکرد این منطقه از اول اردیبهشت تا روز گذشته بوده است. کاشت این درختها در خیابانهای جمهوری، بهادری، دانشسرا، دمشقیه، راسته کوچه، چایکنار و داخل باغ گلستان انجام شده است.

منطقه ۹: ۵۵۷۹

چهار هزار و ۳۹۲ اصله درختچه و یک هزار ۱۸۷ اصله درخت در بلوار خاوران، بلوار شهدای غواص، تفرجگاه بزرگ ایل باغی، پارک مسافر و بوستان های محله ای توسط شهرداری این منطقه کاشته شده است.

منطقه ۱۰: ۱۰۰۰

در سطح این منطقه نیز کاشت هزار اصله درخت در پارک احرار، کوثر، شمس تبریزی و میدان انقلاب انجام شده است.