آزادراه تبریز- مرند- بازرگان تکمیل‌کننده کریدور بین‌المللی شرق به غرب

استاندار آذربایجان شرقی دیروز (چهارشنبه) از عملیات احداث قطعه دوم آزادراه تبریز- مرند بازدید و آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه را بررسی کرد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، عابدین خرّم به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان، با حضور در قطعه دوم آزادراه تبریز- مرند، با توضیحات مشاور و پیمانکار پروژه، در جریان آخرین وضعیت اجرایی آن قرار گرفت.

آزادراه تبریز- مرند که بخشی از پروژه ملی آزادراه تبریز- مرند- بازرگان و تکمیل‌کننده کریدور بین‌المللی شرق به غرب کشور است، ۶۴ کیلومتر طول دارد و در ۴ قطعه شامل ۲۵ پل بزرگ و ۲۳۰ پل کوچک احداث می‌شود.

 قطعه اول این آزادراه به طول ۱۳ کیلومتر، منطبق بر کنارگذر غربی تبریز است که در قالب تعریض و شش‌بانده کردن مسیر فعلی اجرا خواهد شد.

 قطعه دوم از کیلومتر ۱۳ تا ۳۷ (جاده صوفیان- شبستر) مهم‌ترین قطعه پروژه به شمار می‌رود و با توجه به اینکه بیشترین حجم ترافیک در مسیر تبریز به مرند در این محدوده است، در اولویت اجرایی قرار گرفته و پیشرفت فیزیکی آن ۷۱ درصد است.

همچنین قطعه سوم به طول ۹ کیلومتر از کیلومتر ۳۷ تا ۴۶ (شوردرق)، اولویت دوم پروژه را شامل می‌شود و ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

  کل پروژه تبریز- مرند به صورت مشارکت بین وزارت راه و شهرسازی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا می‌شود که تاکنون ۴۷۳ میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز آن برای قطعات ۲ و ۳ تامین شده و برای ادامه عملیات اجرایی، ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای قطعه ۲ و ۵۴۰ میلیارد تومان برای قطعه ۳ اعتبار نیاز است.

این پروژه به علت طولانی شدن بیش از حد روند احداث آن، موجب فرصت سوزی های بسیاری شده است و لازم است دولتمردان جدید با نظارت بیشتر بر دستگاههای مجری این طرح در پیگیری و اتمام آن اهتمام جدی داشته باشند.