بیانیه بسیج دانشجویی استان خطاب به نمایندگان استان: درگیر مسئولیت‌‌‌های نامربوط نشوید

 شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در واکنش به دخالت عده ای از نمایندگان مجلس در امور انتصابات استانی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش اعتدال آذربایجان، در این بیانیه چنین آمده است:

بسمه تعالی

نمایندگان مردم شریف آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم؛

رهبر معظم انقلاب طی فرمایشات صریحشان در تاریخ ۶ خرداد ماه امسال، دخالت‌های نمایندگان مجلس در امور اجرایی و انتصابات را از آسیب‌ها بر شمرده و از این کار منع کرده اند و فرموده اند: «یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرائی است؛ فرض بفرمایید وارد شدن در اینکه مدیرکلّ فلان تشکیلات در شهر ما یا در استان ما که چه کسی باشد، چه کسی نباشد؛ استاندار، فرماندار و از این قبیل.»

برای نمایندگان محترم در قانون اساسی وظایف خطیر و مهمی‌ذکر شده که دخالت‌‌‌های مستقیم وغیر مستقیم در انتصاب مسئولین اجرایی شهری و استانی و یا دخالت در واگذاری طرح‌ها و پروژه‌‌‌های اجرایی ذیل هیچکدام قرار نمی‌گیرد.

لذا دخالت‌‌‌های برخی از نمایندگان در امور نامربوط به خود مثل انتصابات فرمانداران، روسای دانشگاه‌ها و انتخاب مدیران کل، خارج از قانون و مخالفت با دستور صریح رهبری است که متاسفانه در ماه‌‌‌های اخیر شاهد برخی تحرکات ناصواب بوده‌ایم از فشار برای اعمال نظر در خصوص رئیس دانشگاهها گرفته تا دخالت در انتصاب مدیران کل استان که متاسفانه این امر کماکان ادامه دار است.

پرداختن به دیگر امور که از وظیفه آقایان خارج است به این معنی است که آقایان یا به مأموریت‌‌‌های خطیر نمایندگی مردم قهرمان آذربایجان آشنایی ندارند و یا با وجود مشکلات و دغدغه‌‌‌های بیشمار مردم در زمینه‌‌‌های معیشت، اشتغال، تورم و… نمایندگان عزیزمان بیکارند و وظایف خود را تمام و کمال انجام داده‌اند.

یا فلان نماینده مردم در ایام حساس و پرکار مجلس بجای پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه خود و انجام وظایف نمایندگی مجلس، با همراهی افراد مسئله دار و انحرافی در سفر خارجی به سر می‌برد و در مقابل انتقادات، هزاران صغری کبری می‌کند برای توجیه!!!

آقایان به جای دخالت در عزل و نصب‌ها و سفرهای خارجی با این و آن، خوب است عنایتی داشته باشید به وعده‌‌‌های انتخاباتی خودتان. جامعه و کشور نیازمند یک مجلس قوی، انقلابی، کارآمد، متخصص، عدالتخواه و شجاع است تا بتواند در امر بسیار مهم قانون گذاری و نظارت بر دولت، نواقص و ضعف‌‌‌های جدی ادوار گذشته را برطرف نمایند. مردم به شدت مشتاقند که نقش وکلایشان را در نقش آفرینی در خصوص مسائل عمده مجلس مثل تخصیص بودجه استانی، وضعیت حقوق ها، پیگیری شعار عدالت، شفافیت آراء نمایندگان و هزاران دغدغه ریز و درشت را بدانند، اما…

بی قانونی و انحراف از قانون در کشورکم نیست که درگیر مسئولیت‌‌‌های نامربوط می‌شوید.

در نهایت متذکرمی‌شویم شرایط کنونی کشور که تورم افسار گسیخته و رکود فزاینده، معیشت و رفاه مردم را در تنگنا و مضیقه قرار داده و سطح توقعات ساده ی آنان را نیز تا حد زیادی تنزل بخشیده است، خطیر و حساس بوده و بر این اساس لازم است متصدیان امر و مسئولین کشور به ویژه نمایندگان مردم مسئولیت مضاعف احساس کرده و با سنجیدن نیازها و برنامه ریزی صحیح، مبادرت به حل مشکلات و بهبود روند معیشت مردم نمایند و از انجام هرگونه اقدامات و رفتارهای زائد و شکلی و بی محتوا خودداری نمایند تا مبادا عموم مردم و علی الخصوص اقشار ضعیف جامعه احساس تبعیض و یا جدایی بین خود و آنان را داشته باشند.

اگرچنین رویه ای ادامه یابد، بسیج دانشجویی با همراهی سایر تشکل های دانشجویی به نقش و وظیفه خود در صیانت از آرمانهای انقلاب اسلامی‌در گفتمان سازی و روشنگری اقشار مختلف مردم و مطالبه گری از مسئولین و کارگزاران که یکی از آنها همانا تحقق عدالت اجتماعی است عمل نموده و ضمن افشاگری با نمایندگان متخلف در پیشگاه عموم مردم به مطالبه خواهد نشست.

مرام مسئول در جمهوری اسلامی‌باید اینگونه باشد که خود خاکی باشد و مردم را به عرش برساند، نه اینکه خود، رفت و آمدش آسمانی باشد و تقلایی برای رفع تیرگی آسمان مردم نکند.

سرمایه گزاف اعتماد مردم را به ثمن بخس رضایت دنیا طلبان نفروشید و باری از روی دوش ولی نعمتان انقلاب بردارید. البته که تکاپوی اهل درد برای بیداری غافلان و به خواب رفتگان است و آنها که خود را به خواب میزنند حکایتشان جدا.

و السلام علی اهل السلام

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی