نظر جالب نمابنده مرند در خصوص یارانه: توزیع یارانه نقدی باید متوقف شود/قیمت بنزین نیز یکباره به قیمت جهانی برسد!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید: ۴۵ هزار تومان یارانه نقدی جز اینکه تیشه به ریشه اقتصاد می‌زند، هیچ فایده دیگری برای کشور ندارد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از مجلس نیوز، محمد حسن‌نژاد،عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به گزینه‌های پیش روی دولت برای جبران کسری بودجه دولت در سال آتی گفت: هر دو گزینه کاهش یارانه بگیران و افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید برای سال آینده در بودجه ۹۳ در راستای اجرای هدفمندی یارانه‌ها دیده شود.

 نماینده مردم مرند و جلفا درمجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در جلسات مختلفی که با دولت داشتیم به نظر می‌رسد دولت گزینه راحت‌تر یعنی افزایش قیمت حامل‌های انرژی را بیشتر مدنظر دارد.

حسن‌نژاد تصریح کرد: به نظر من باید کل مسئله توزیع یارانه نقدی به جز برای یک گروه بسیار خاص قطع شود و قیمت بنزین نیز به یکباره به قیمت جهانی برسد.

وی در پاسخ به چگونگی مدیریت افزایش قیمت کالاهای دیگر متاثر از افزایش قیمت بنزین نیز گفت: بنزین در حمل و نقل به کار برده می‌شود و افزایش قیمت آن بر کالا‌ها تاثیر جدی ندارد.

حسن‌نژاد با بیان اینکه قیمت بنزین باید به قیمت واقعی نزدیک شود، تصریح کرد: در اجرای هدفمندی یارانه‌ها اگر نرخ بنزین بر اساس قیمت‌های جهانی محاسبه کنیم نه تنها میزان یارانه اعمالی دولت بر روی قیمت بنزین کم نشده، بلکه این میزان افزایش نیز داشته است به این معنی آنچه تا به امروز اجرا شد نه هدفمندی یارانه‌ها که هدرمندی یارانه‌ها بوده است.

وی تاکید کرد: در این راستا باید حامل‌های انرژی را افزایش قیمت دهیم و از هر فرمول ممکن نیز تلاش کنیم تا حمل و نقل عمومی نیز افزایش قیمت پیدا نکند.

این نماینده مردم در مجلس نهم در خصوص توزیع یارانه نقدی نیز گفت: از طرف دیگر ۴۵ هزار تومان یارانه نقدی جز اینکه تیشه به ریشه اقتصاد می‌زند، هیچ فایده دیگری برای کشور ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: به جای اینکه مرتب به دنبال شناسایی دهک‌ها باشیم که از اساس برای ما کار سخت و حتی غیر ممکنی است، از اساس بحث توزیع یارانه نقدی را متوقف کرده و در مقابل از خانواده‌های آسیب پذیر که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند یا روستاهای دورافتاده که در عمل از خدمات دولتی و بیت المال استفاده مناسبی نداشته و سطح درآمد پایین دارند، حمایت نقدی جدی با مبالغ بسیار بالا‌تر از ۴۵ هزار تومان به طور مثال ماهانه ۵۰۰ هزار تومان شود. /