آغاز فعالیت انتخاباتی و ستادهای خانگی

بر اساس شنیده ها با نزدیک شدن به انتخابات و داغ شدن تنور حضور نامزدهای غیر قطعی برای انتخابات مجلس برخی از حامیان نامزدها خیلی زود تر از موعد برای فراهم ساختن اماکن ستادهای انتخاباتی نامزد مورد نظر خود دست به کار شده اند.

0 با اینکه تبلیغات زودهنگام خلاف مقررات و قوانین است برخی با جذب افراد سیاسی و چهره های شناخته شده، سعی دارند از دیگر رقبا پیشی بگیرند و برخی از افراد تقریباً از هر فرصتی برای جذب نیرو در ستادهای تبلیغاتی خود بهره می برند، حتی دیده شده که در ایام محرم در بین عزاداران هزینه‌های زیادی کرده و از فرصت پیش آمده نذری‌هایی در میان مردم پخش می‌کنند.
از سوی دیگر برخی نیز که زودتر از موعد حضور خود در انتخابات مجلس را اعلام کرده‌اند، این روزها سخت مشغول دلبری در تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی هستند و از برنامه‌هایشان برای عمران و آبادانی می‌گویند.
و برخی شنیده ها حاکیست شرکت در مراسمات ختم در شهر و روستا جزو برنامه های اصلی برخی از این فعالین است که از کوچکترین فرصتی دریغ نکرده و با بنرها و تابلو تسلیت در این مراسمات شرکت می کنند.
رهبری معظم انقلاب در هشتم آبان ۸۷ و در حالی که چندین ماه به برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده بود، نسبت به برخی فعالیت‌های زودهنگام تبلیغاتی انتقاد کرده و فرمودند: “بعضى از افراد از حالا مسائل انتخابات را شروع کردند – با اینکه هنوز خیلى هم مانده، عجله کردند – این مسائل انتخاباتى خیلى مهم است و اهمیتش در نزدیک انتخابات، از جهت حضور در عرصه‏ انتخابات است؛ اما اهمیت امروزش از جهت مشغول کردن افراد به یکدیگر، گلاویز شدن با هم، بدگوئى کردن از همدیگر و منصرف کردن ذهن‏ها از مسائل اصلى است. مراقب باشید.”
ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌گوید: «فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی هشت روز قبل از روز اخذ رأی (مرحله اول و دوم) آغاز و تا بیست‌وچهار ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت». وقتی قانون یک هفته را برای تبلیغات انتخاباتی قرار داده، این مسأله در مورد همه یکسان است. متولیان امر انتخابات نیز به واقع نباید اجازه دهند، زودتر از موعد، فعالیت‌های انتخاباتی شروع شود، چرا که این حرکت قابل قبولی نیست.