هیچ مسئولی حق دخالت در تبلیغات کاندیداها ندارد و در صورت مشاهده برکنار می شوند/ اعلام آمادگی ۳۲۰ نفر برای ۱۹ کرسی مجلس

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی از نظارت جدی این ستاد بر اعمال و رفتار نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس خبر داد و گفت: مدیریت استان با افرادی که از فضای انتخاباتی سوء استفاده کرده و قوانین را زیر پا بگذارند به شدت برخورد خواهد کرد.
0 به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری شهرستان اهر، با تاکید بر عدم دخالت مسوولین و روسای ادارات به نفع یا ضرر کاندیداها، افزود: هیچ مسوولی حق دخالت در تبلیغات کاندیدایی را ندارد و در صورت مشاهده، این افراد از سمت خود برکنار خواهند شد.

سعید شبستری همچنین از اعلام آمادگی تعداد ۳۲۰ نفر در این استان برای کسب ۱۹ کرسی مجلس شورای اسلامی در انتخابات پیش روی مجلس دهم خبر داد و اظهار داشت: ۲۵ نفر از مجموع افراد فوق در حوزه انتخابیه اهر و هریس فعال هستند.

وی افزود: در این زمینه تاکنون بیش از ۳ هزار گزارش و خبر به وزارت کشور منعکس شده است که همه در پرونده کاندیداهای احتمالی ثبت شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حساسیت حضور پرشور و باشکوه مردم درانتخابات آتی خطاب به مسوولین ادارات و نهادها، گفت: انتخابات با حضور حداکثری اقشار مختلف جامعه معنا پیدا می کند و دنیا این انتخابات را رصد خواهد کرد.وی افزود: بر این مبنا بر مجریان انتخابات واجب و لازم است در نهایت بی طرفی برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور و شفاف با حضور و مشارکت تمام گروه های سیاسی و اجتماعی را رقم زده و مردم را به حضور حداکثری دعوت کنند.

شبستری در ادامه با تاکید برعدم توصیه پذیری روسای ادارات، گفت: رعایت قانون برای همه الزامی بوده و قانون باید به صورت مساوی و با عدالت برای همه اجرا شود.

وی ادامه داد: در برخی موارد روسای برخی ادارات و بانک ها فقط با توصیه به شهروندان خدمات می دهند که این امری نابخشودنی است و از فرمانداران تقاضا داریم با این مسوولان برخورد جدی کرده و چنین مسوولی در دولت تدبیر و امید جایی ندارد.