ثبت نام ۱۰۹ داوطلب نمایندگی مجلس و ۱۴ داوطلب نمایندگی خبرگان تا پایان یکشنبه در آذربایجان شرقی/ ثبت نام یک غیر مععم برای خبرگان استان+ اسامی نامزدها

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی از نام‌نویسی ۱۰۹ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی و ۱۴ نفر داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در این استان تا پایان روز یکشنبه ۲۹ آذر خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، دکتر سعید شبستری دقایقی پیش در پایان دومین روز ثبت نام انتخابات مجلس و چنجمین روز انتخابات خبرگان، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: در مدت چهار روز ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، ۱۴ نفر از حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی با مراجعه به فرمانداری تبریز یا ستاد انتخابات کشور نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند.

وی افزود: جوان‌ترین داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در این استان ۳۴ سال و مسن‌ترین داوطلب نیز ۸۷ سال دارند.

شبستری با اعلام این که نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری تا روز چهارشنبه دوم دی ادامه دارد، افزود: این مهلت تمدید نخواهد شد.

۱۰۹ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی شدند

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در ادامه آمار ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان را در دو روز نخست ثبت‌نام ۱۰۹ نفر اعلام کرد و گفت: ثبت‌نام ۹۶ نفر از این افراد تکمیل شده است.

وی گفت: ۷ نفر از این افراد زن و ۵ نفر نیز از روحانیان هستند.

به گفته شبستری، حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با ۴۴ داوطلب و حوزه‌های انتخابیه سراب و مرند و جلفا هرکدام با هشت داوطلب بیشترین و حوزه انتخابیه شبستر با سه داوطلب کمترین آمار ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارند.

وی همچنین با اشاره به شرایط ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: داوطلبان نمایندگی در این مجلس تا روز جمعه چهارم دی برای ثبت‌نام فرصت دارند.
رییس ستاد انتخابات استان در خصوص روند ثبت‌نام نیز گفت: به جز قطعی سامانه در روزهای نخست ثبت‌نام تاکنون هیچ مشکلی در روند ثبت‌نام گزارش نشده است.

تعداد کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی به ۱۴نفر رسید + اسامی اسامی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی

اسامی کاندیداهای شرکت در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از استان آذربایجان‌شرقی تا این لحظه به شرح زیر است :
حجت الاسلام میر موسی آتش زر
حجت الاسلام محمد رضا بهبودی یزدی
  حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی
حجت الاسلام جوادحاجی زاده
حجت الاسلام سیدباقر سیدی بنابی
آیت الله محمد فیضی
حجت الاسلام مجیدرنجبری دوست
حجت الاسلام محمد رحمتی
حجت الاسلام میرزا علی ملکوتی
حجت الاسلام سیدعلی مرتضوی
  حجت الاسلام سیدمحمدواعظ موسوی
حجت الاسلام اسماعیل وحدت
حجت الاسلام قادر فاضلی
دکتر حسین متفکر
گفتنی است حسین متفکر غیر مععم بوده و پیش از این سابقه کاندیداتوری در انتخابات مجلس از حوزه مرند و جلفا را داشته است.