رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی: اعتراض کاندیداهای احراز صلاحیت نشده با دقت رسیدگی می شود

اسدی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه با دقت به اعتراض کاندیداهای احراز صلاحیت نشده رسیدگی می شود؛ گفت: مردم با حضور پررنگ در انتخابات جواب شبهه افکنی های معاندان را می دهند.

با دقت به اعتراض کاندیداهای احراز صلاحیت نشده رسیدگی می شود / مردم با حضور پررنگ در انتخابات جواب شبهه افکنی معاندان را می دهند

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، عباسعلی اسدی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی صبح امروز در جمع خبرنگاران به تشریح پشت پرده هایی از هجمه به نهادهای قانونی انتخابات پرداخت.

وی تصریح کرد: غرب که تجربه انتخاباتی با مشارکت بیشتر از ۵۰ درصد واجدان شرایط را نداشته است از مشارکت بالای مردم ایران در انتخابات ها که نمود واقعی مردمسالاری در جهان است؛ واهمه و هراس دارد و نمی تواند آن را تحمل کند.اسدی هجمه به شورای نگهبان را در راستای هجمه به اصل ولایت فقیه و قانون اساسی دانسته و اضافه کرد: مردم می دانند که دلیل این هجمه و فشار به شورای نگهبان چیست. وی با اشاره به مراجعه حضوری چندباره و ارائه اسناد مدارک توسط داوطلبان احراز صلاحیت نشده در مراحل ۴ گانه بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری و اعتراض به نتیجه بررسی ها از مبادی قانونی افزود: تمام تلاش شورای نگهبان و هیئت های نظارت بر انتخابات برای رسیدگی به  شکایات و اعتراضات به کار گرفته می شود تا حق کسی ضایع نشود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی حضور گسترده مردم پای صندوق های رای در روز ۷ اسفند را جوابی محکم به معاندان اعلام کرد.