مقیمی: ابطال آراء “مینو خالقی” در شورای نگهبان هنوز در دست بررسی است

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: موضوع ابطال آراء “مینو خالقی” همچنان میان شورای نگهبان و وزارت کشور در حال بررسی است.
مقیمی: ابطال آراء
به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین مقیمی با اشاره به ابطال انتخابات ردیف سوم در استان اصفهان از سوی شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان بر اساس تبصره سوم ماده ۵۲، نظر نهایی خود را در مورد همه داوطلبان را اعلام کرده که بر این اساس “مینو خالقی” در انتخابات به عنوان نفر سوم از حوزه انتخابیه اصفهان رای آورد.
وی افزود: وقتی انتخابات در یک حوزه تایید می‌شود، یعنی کلیه مراحل انتخابات تایید شده است.
مقیمی تصریح کرد: وزارت کشور درخواست کرد تا شورای نگهبان علت این ابطال آرا را اعلام کند اما این موضوع تاکنون میان شورای نگهبان و وزارت کشور در حال بررسی است.
معاون سیاسی وزیر کشور بیان داشت: قانون انتخابات، قانونی مشخص است و شخصی نمی‌تواند در آن دخل و تصرف کند و مبنای تصمیم‌گیری و اظهارنظرهای وزارت کشور تبصره سوم ماده ۵۲ قانون انتخابات است لذا اگر شورای نگهبان به قانون دیگری استناد کرده این موضوع را به ما اعلام کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افتخار وزارت کشور این است که در کمال بی‌طرفی عمل می‌کند و در مورد ابطال انتخابات ردیف سوم در اصفهان نظر حقوقی ما با نظر حقوقی شورای نگهبان متفاوت بوده و موضع وزارت کشور تنها بر اساس نص صریح قانون است.

گفتنی است در تبصره سوم ماده ۵۳ قانون انتخابات آمده است؛ در صورتی که نظر هیأت مرکزی نظارت مبنی بر رد صلاحیت داوطلبانی باشد که صلاحیت آنان مورد تأیید هیأت اجرائی مرکز حوزه‌انتخابیه قرار گرفته است، داوطلبان می‌توانند اعتراض خود را به شورای نگهبان تسلیم نمایند . شورای نگهبان بیست روز پس از اظهارنظر هیأت مرکزی‌نظارت نظر قطعی و نهایی خود را در خصوص تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان به وزارت کشور اعلام خواهد نمود.