صدور کیفرخواست برای پنج استاندار در جرائم انتخاباتی

دادستان تهران گفت: ورود دادسرای تهران به موضوع راهپیمایی روز قدرس را به لحاظ ضرورت برخورد با جرم ارتکابی دانست و گفت: تاکنون از هشت متهم معرفی شده تحقیق شده و از سه متهم آخرین دفاع اخذ گردیده است.
صدور کیفرخواست برای پنج استاندار در جرائم انتخاباتی

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) به نقل از مشرق نیوز، روز یکشنبه یکم مرداد ماه سال جاری با حضور تعدادی از معاونان دادستان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران و بازپرسان نواحی ۶، ۷ و ۱۰، به ریاست عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران برگزار گردید.

 

دادستان تهران به موضوع پرونده انتخاباتی پرداخت و اظهار داشت: قبلاً ایراد می‌گرفتند که تعلل قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده‌های تخلفات انتخاباتی به گونه‌ای است که این پرونده‌ها تا زمان انتخابات بعدی به نتیجه نمی رسند؛ صرف نظر از وارد بودن یا نبودن این انتقاد، حال که دادسرای تهران در صدد رسیدگی سریع به این دسته از پرونده‌ها است، مدعی اند که این تسریع و اطلاع رسانی با انگیزه سیاسی صورت می گیرد.

جعفری دولت آبادی با بی مبنا خواندن این ادعا، در خصوص آخرین نتیجه رسیدگی به پرونده‌های انتخاباتی اظهار داشت: دستگاه قضایی مصمم است پرونده‌های انتخاباتی را به نتیجه برساند و رسیدگی مطلوب به پرونده‌ها کار مثبتی است که نتیجه زحمات قضات در دادسرهای کارکنان دولت و فرهنگ ورسانه می‌باشد و برای پنج استاندار دیگر کیفرخواست صادر شده است.که تا کنون هفت استاندارتحت تعقیب قرار گرفته اند.

پیگیری پرونده راه‌پیمایی روز قدس

دادستان تهران به وضعیت پرونده توهین کنندگان به رییس جمهور در روز قدس پرداخت و با بی‌پایه دانستن فضاسازی به عمل آمده علیه قوه قضاییه در این خصوص، ورود دادستانی به موضوع و تشکیل پرونده اتهامی را با فضاسازی به عمل آمده بی‌ارتباط خواند و افزود: ورود دادسرای تهران به موضوع، به لحاظ ضرورت برخورد با جرم ارتکابی بوده است و تا کنون از هشت متهم معرفی شده تحقیق به عمل آمده؛ از سه متهم آخرین دفاع اخذ گردیده و در خصوص پنج نفر دیگر تحقیقات تکمیل نشده است.

 

 

ضرورت برخورد قاطع با جرایم مهم

دادستان تهران به پرونده‌های با موضوع شرارت‌ها پرداخت و با اشاره به حوادث اخیر شهر تهران از جمله قتل یکی از ماموران شهرداری توسط سیزده نفر که پرونده آن در ناحیه ۲۷ دادسرای تهران مربوط به امور جنایی در دست بررسی است؛ و هم‌چنین تخریب خودروهای مردم توسط عده ای شرور، اظهار داشت: بازپرسان و سرپرستان دادسراها توجه داشته باشند که این گونه پرونده‌ها مستلزم برخورد قاطع می‌باشد لذا متهمانی که با چوب و چماق بر سر یک نفر ریخته و او را به قتل می‌رسانند و اشراری که با عربده کشی و ایجاد رعب و وحشت اموال مردم را تخریب می‌کنند، با صدور قرارهای تامین کیفری خفیف آزاد نشوند. بلکه برخورد مناسب با متهمان، مزاحمان نوامیس و شرارت‌ها ضروری است.

 

محموله‌های مشروبات لاک و مهر شده چگونه از مرزهای غربی به تهران منتقل می‌شود؟

دادستان تهران از معاونان دادسرا خواست در مقابله با جرایم مهم و آسیب‌های اجتماعی، جدیت بخرج دهند و در توضیح افزود: این که عده ای مشروبات لاک و مهر شده را از مرزهای غربی به قلب کشور یعنی تهران منتقل می‌کنند جای سوال دارد؛ این محموله‌ها چگونه از بزرگراه‌ها و گذرگاه‌های پلیس رد و برای توزیع وارد شهر تهران می‌شود؟