انتصاب معاون فرهنگی واجتماعی شهردار تبریز به عنوان رئیس کمیته آسیب های اجتماعی شهرداری های کلانشهرهای کشور

حمیدی

طی حکمی از سوی دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز به عنوان رئیس کمیته اجتماعی کلانشهرهای کشور منصوب شد.

به گزارش اعتدال پرس (اعتدال آذربایجان) به نقل از شهریار، بر اساس این حکم از سوی کمال مرادی دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، حجت الاسلام و المسلمین احمد حمیدی برای دومین سال، بعنوان رئیس کمیته آسیب های اجتماعی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کلانشهرهای ایران معرفی و منصوب شد.

مجمع شهرداران کلان شهرها در سال ۱۳۷۸ با موافقت و تصویب شهرداران کلان شهرهای منتخب اولین دوره شورای اسلامی کلان شهرها با هدف انتقال تجارب و حفظ حقوق و منافع مشترک و عمومی شهرداریهای کلان شهرها در راستای پیشبرد اهداف و تقویت مدیریت شهری در شهر مقدس مشهد تشکیل و در سال ۱۳۸۵ با درخواست شهردار وقت تهران و تصویب شهرداران کلان شهرها به منظور ارتقاء جایگاه دبیرخانه کلان شهرها و همچنین مرکزیت اداری سیاسی، دبیرخانه کلانشهرها به کلان شهر تهران منتقل و شهردار تهران به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردید که درحال حاضر به دبیرکل مجمع تغییر نام یافته است. به پیشنهاد دبیرخانه کلانشهرها با هدف افزایش کارآمدی و چابک سازی درفعالیتها، تغییراتی اساسی در ساختار دبیرخانه کلانشهرها ایجادگردید و هم اکنون دبیرخانه کلانشهرها(دبیرخانه مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران) به عنوان ساختار اداری تشکل شهرداران کلانشهرها و با جایگاه حقوقی NGO فعالیت می­نماید و با تصمیم شهرداران در غیاب اتحادیه شهرداریها، بخشی از وظایف اتحادیه را به انجام می­رساند.

همچنین کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران از ترکیب معاونین امور اجتماعی و فرهنگی و روسای سازمان های فرهنگی و هنری ۱۸ کلانشهر کشور تشکیل شده است .

از ابتدای سال ۱۳۹۷ بر اساس مصوبات نود و پنجمین نشست شهرداران کلانشهرهای ایران ،کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از سطح کمیته ارتقاء یافته و در حال حاضر دارای پنج کمیته تخصصی ذیل کمیسیون موصوف می باشد که شامل :

۱-کمیته گردشگری شهری

۲-کمیته ورزش و تفریحات سالم

۳-کمیته فرهنگی و هنری

۴-کمیته کارآفرینی و توانمند سازی

۵-کمیته آسیب های اجتماعی

هر پنج کمیته دارای کارگروه های تخصصی بوده و هر کدام به صورت مجزا دارای رئیس و دبیر کمیته می باشند .

اقدامات بسیار مهم و موثری در همه کمیته ها در حال انجام بوده و تاثیرات آن به وضوح در کلانشهرها قابل رویت است . برگزاری نشست های هر سه ماه یکبار برای کمیته ها ،نشست های کارگروه های تخصصی هر یک ماه برای هر کمیته و تدوین و تصویب موارد مهم از اهم برنامه های کمیته های فوق الذکر می باشد.