مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری خبر داد: بهره گیری از روشهای جدید در سیستم آبیاری فضاهای سبز تبریز

بهره گیری از روشهای جدید در سیستم آبیاری فضاهای سبز تبریز
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از برنامه ریزی این سازمان برای بهره گیری از روش های جدید آبیاری در فضاهای سبز تبریز خبر داد.
 
به گزارش اعتدال آذربایجان به نقل از روابط عمومی و ارتباطات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز، داریوش نوین در توضیح این خبر گفت: با گرمای بی سابقه هوای امسال و به تبع آن کاهش بارشها و ذخیره های آبی در سفره های زیر زمینی، برخی مشکلات در خصوص آبیاری فضاهای سبز تبریز پیش آمده است.
وی ادامه داد: بر این اساس، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در نظر دارد با برنامه ریزی های تخصصی و استفاده از تجربیات و نظرات کارشناسان و متخصصین امر، از روشهای جدید آبیاری در فضاهای سبز شهری استفاده کند.
 
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری هدف از این برنامه را ارتقای کیفیت آبیاری در فضاهای سبز تبریز عنوان کرد و اظهار داشت: در روشهای نوین آبیاری، استفاده بهینه از آب و اخذ نتیجه بیشتر با مصرف آب کمتر هدف گذاری شده است.
 
نوین در بخش دیگری از سخنان خود، به تشریح جزییات طرح آیباری زیرسطحی پرداخت و تصریح کرد: در این روش، لوله ای از جنس پلیکا در کنار نهال قرار داده میشود و داخل آن یک پلیکای دیگر که  دارای شیارهای فراوان است، قرار می گیرد. ارتفاع این لوله به اندازه ای است که تا نزدیکی ریشه نهال برسد. بدین ترتیب که با توجه به قدرت زهکشی بالای ماسه ای در لوله پر می شود، آب با سرعت به سمت ریشه حرکت کرده و در مستقیما در اختیار ریشه قرار میگیرد.
 
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در پایان سخنان خود تاکید کرد: با توجه به راندمان بالای آبیاری در این روش و صرفه جویی چشمگیر در مصرف آب، این طرح به صورت پایلوت در مجموعه تاریخی تفریحی ائل گولی اجرا خواهد شد و سپس در فضاهای سطح شهر مورد اجرا قرار می گیرد.