دومین قسط درآمد مالیاتی مس سونگون به حساب آذربایجان شرقی واریز شد

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه وصول درآمد‌های مالیات از محل مس سونگون مطالبه عمومی استان بوده است، گفت: دومین قسط از محل درآمد مالیاتی مس سونگون به حساب درآمد‌های مالیاتی استان واریز شد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، عیسی اورج زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار و تیم اقتصادی استان و این اداره کل واریز قسط دوم مالیات مس سونگون به حساب درآمد‌های مالیاتی آذربایجان شرقی محقق شد.

وی مبلغ واریزی از محل قسط دوم را پانصد میلیارد ریال از محل مالیات و پانصد میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده اعلام کرد و افزود: با تمرکز درآمد‌های این شرکت در استان و با افزوده شدن مبلغ هزار میلیارد ریال فوق به سر جمع درآمد‌های مالیاتی استان، شاهد روند سریع‌تر اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در استان خواهیم بود.

مدیر کل امور مالیاتی استان اظهار امیدواری کرد با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده تا پایان سال مبالغ باقی مانده نیز به استان انتقال یابد.

اواخر بهمن ماه گذشته با پیگیری‌های مکرر مسوولان ارشد آذربایجان شرقی یکی از مطالبه‌های دیرین مردم استان محقق و اولین قسط از مالیات وصولی شرکت مس سونگون نیز به حساب استان واریز شده بود.

تلاش برای تحقق این آرزو از اولویت‌های مدیریت ارشد آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم بود که در سایه پیگیری‌های آقای استاندار شاهد عملیاتی شدن آن هستیم.

بدون شک با تکمیل فرایند واریز مالیات مجتمع مس سونگون در استان شاهد تحولات اساسی در حوزه عمران و توسعه این خطه خواهیم بود.

عملیاتی کردن قوانین و مقررات شورای عالی معادن مبنی بر انتقال حساب‌های مالیاتی و گردش مالی معادن کشور به محل استقرار و استخراج آن‌ها در مورد مجتمع معدن مس سونگون، از جمله دغدغه‌ها و مطالبات مردم و مسوولان آذربایجان شرقی در ۱۵ سال اخیر بود که دستور لازم برای تحقق آن در بیست و سومین سفر استانی دولت مردمی، به آذربایجان شرقی، توسط رییس جمهور صادر شد.

پیش از این تنها رقم کمی از گردش مالی سالیانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومانی ناشی از فعالیت مجتمع معدن مس سونگون ورزقان در بانک‌های آذربایجان شرقی انجام می‌شد که آن هم با پیگیری‌های مدیریت ارشد استان و تیم اقتصادی وی به هفت هزار میلیارد تومان در زمان حاضر رسیده است.

مجتمع معدن مس سونگون در شهرستان ورزقان، ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز، با بیش از چهار میلیارد تن ذخیره شناسایی شده تا به امروز، بزرگ‌ترین معدن مس کشور و پنجمین معدن مس جهان است.