واکنش مسئولان علوم پزشکی استان به ضرب و شتم یک بیمار توسط کادر بیمارستان دولتی در تبریز/ اخراج فرد خاطی و معرفی رئیس مرکز به هیأت رسیدگی به تخلفات

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد قصور اتفاق افتاده در بخش مسمومیت در جریان مهار فیزیکی یکی از بیماران بستری در مرکز آموزشی درمانی سینا توضیحاتی ارایه داد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس) ، از روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از ضرب و شتم یک بیمار بستری شده در بخش ICU که گفته می شد متعلق به یکی از بیمارستان های دولتی تبریز(بیمارستان سینا) بود جنجال زیادی به پا کرد.

بر اساس فیلم منتشر شده در فضای مجازی یکی از کارکنان این بیمارستان در حضور دو پرستار زن اقدام به برخورد فیزیکی و ضرب و شتم یک بیمار میانسال می نماید و سعی در بستن دست و پای وی دارد.

در پی این حادثه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز در این خصوص گفت: بیمار مذکور که با سابقه مصرف داروهای روانگردان با تشخیص مسمومیت ناشی از مصرف دارو در بیمارستان سینا بستری شده بود که در ساعات اولیه صبح، بیمار با تقلای فراوان سعی در بازکردن دست و پای خود داشته است.

تقی زادیه افزود: این موضوع توسط پرستار مربوطه به همکار خدماتی بخش اطلاع داده میشود که هنگام مداخله توسط همکار خدماتی بخش، بیمار بیقرار به وی حمله کرده و وی با اعمال خشونت دست و پای بیمار را میبندد.

وی در ادامه گفت: به محض اطلاع، معاون درمان بهمراه معاون توسعه دانشگاه، فیلم کامل شیفت عصر و شب را بررسی نموده و علیرغم عدم وجود سوء نیت، چون قسمتی از اقدامات خارج از شأن خدمتگزاران سلامت تشخیص داده شد، کادر خدماتی مربوطه به دادگاه معرفی و از کار برکنار شده و پایان کار وی داده شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد: همچنین کادر درمانی مسئول ارایه خدمات مستقیم بخش از کار تعلیق شده و جهت بررسی پرونده به هیأت تخلفات کارکنان معرفی شد.

تقی زادیه تصریح کرد: مسوول حراست، مدیر و رئیس مرکز نیز ضمن تذکر به هیأت رسیدگی به تخلفات معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بنا بر همین گزارش، از خانواده بیمار عذر خواهی شده و ضمن دلجویی به عمل آمده،  آمادگی دانشگاه برای کمک به تداوم درمان بیمار به منسوبین وی اطلاع داده شد.

وی در پایان افزود: پرونده رسیدگی کامل به این موضوع در دادگاه و دانشگاه مفتوح و در حال پیگیری است./فارس