۵ انتصاب جدید از سوی رئیس جمهور/ روحانی سرپرست وزارتخانه های علوم و نیرو را معرفی کرد

در احکام جداگانه ای از سوی دکتر روحانی رئیس جمهوری ، سرپرست وزارتخانه های علوم و تحقیقات و نیرو معرفی و حکم انتصاب ۵ معاون جدید خود را ابلاغ کرد.

به گزارش اعتدال آذربایجان(اعتدال پرس)، با حکم رییس جمهور؛ واعظی رییس دفتر رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری شد. واعظی در دولت قبل وزیر ارتباطات بود.

همچنین طی حکم دیگری از سوی روحانی، نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری شد. وی در دولت قبل سرپرست نهاد ریاست جمهوری و رئیس دفتر روحانی بود.

متن حکم حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی خطاب به نهاوندیان به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر محمد نهاوندیان
به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و تجربیات جناب عالی به موجب این حکم به عنوان «معاون اقتصادی رییس جمهور» منصوب می‌شوید.
توفیق شما را در خدمت به نظام اسلامی و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

بر اساس حکم رئیس جمهور، نوبخت به عنوان «رییس سازمان برنامه و بودجه کشور» دولت دوازدهم در سمت خود ابقاء شد

دکتر روحانی طی حکم دیگری، جمشید انصاری را دوباره به عنوان «معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور» منصوب کرد.

همچنین رییس‌ جمهور ، براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و  در حکمی ، دکتر سیدضیاء هاشمی را به سرپرستی «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب کرد. هاشمی پیش از این معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم بود.

رئیس‌جمهور در حکم دیگری ستار محمودی را به سرپرستی وزارت نیرو منصوب کرد. بیطرف وزیر پیشنهادی رئیس جمهور امروز نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.