? تکیه دوباره دبیری بر کرسی ریاست شورا

بعد از کش و قوس های فراوان و رایزنی های فشرده هفته های اخیر، انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تبریز امروز برگزار و شهرام دبیری با کسب ۶ رای موافق و ۲ رای ممتنع به عنوان رئیس شورا جایگزین اکبرنژاد شد.

به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، در حالیکه از مدتها پیش اعلام شده بود اکبرنژاد دیگر تمایلی به ادامه ریاست بر شورای شهر تبریز را ندارد و همین امر موجب بهم خوردن معادلات طیف اکثریت اصلاح طلب شورا و چنددستگی و تشتت بین اعضای این طیف شده بود، در طرف مقابل دبیری توانست با طراحی جدید موازنه قدرت و تیم سازی از بین برخی اعضای این دو طیف یعنی گروه اقلیت(متشکل از مستقلین و اصولگراها) و گروه اکثریت(اصلاح طلبان) و لابی های پیچیده مخصوص به خود، کرسی ریاست را دوباره بدست بگیرد که البته این پیروزی موجب گارد مخالف برخی هم پیمانان سابق وی از جمله محمدزاده و شکل گیری قطب بندی های جدید شد که شاید بعدا حاشیه های جدید به همراه داشته باشد.

در آغاز انتخابات هیئت رئیسه شورا مشخص شد، شهرام دبیری، عبدااله تقی پور و سعید نیکوخصلت در غیاب اکبرنژاد رئیس سابق دو سال اخیر شورا، کاندیدای ریاست شورای شهر شده اند که با انصراف نیکو خصلت حین رای گیری، انتخابات میان این دو نفر برگزار شد و دبیری که چهار سال ریاست شورای چهارم را بر عهده داشت با ۶ رای از ۱۳ رای ماخوذه مجددا به عنوان رئیس در سال سوم شورای پنجم انتخاب شد. تقی‌پور نیز ۵ رای کسب کرده و یک رای ممتنع و یک رای نیز خط خورده بود.

در ادامه انتخابات هئیت رئیسه جدید، از میان سونیا اندیش و علی آجودان‌زاده دو کاندیدای نایب رئیسی شورا، اندیش توانست با ۸ رای برای سومین سال متوالی نایب رئیس شورا شود.

برای انتخاب دبیر اول شورا نیز، سعید نیکوخصلت به عنوان تنها کاندیدا با کسب ٨ رای، دبیر اول انتخاب شد.

در ادامه نیز کریم صادق زاده با ٨ رای توانست مجددا به عنوان دبیر دوم و سخنگوی شورای شهر انتخاب شود.

در انتخابات خزانه دار شورای شهر نیز مسعودی ریحان با کسب ٩ رای انتخاب شد. وی با توجه به انتخابش به عنوان خزانه‌دار شورا گفت: از عضویت در شورای استان انصراف می‌دهد.

  • آدرس کانال اطلاع رسانی اعتدال پرس در تلگرام :   @etedalpres