۶ منتخب حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر مشخص شدند

۶ منتخب راه یافته به مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر سرانجام مشخص شدند.

به گزارش اعتدال آذربایجان، بعد از وقفه ای نسبی در جمع بندی نهایی شمارش صندوق های رای در حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر، سرانجام نتایج قطعی این حوزه اعلام شد.

علیار راستگو رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پس از تطبیق صورت جلسات نتایج نهایی شمارش آراء در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر به قرار زیر است: 

۱- مسعود پزشکیان با ۱۱۲ هزار ۲۳۱ رای 

۲- احمد علیرضابیگی  ۱۰۹ هزار ۹۷۰ رای 

۳- روح الله متفکر آزاد ۱۰۵ هزار و ۴۴۹  رای 

۴- سید محمدرضا میرتاج الدینی ۱۰۳ هزار و ۶۷۲ رای

۵- محمدحسین فرهنگی ۹۹ هزار و ۷۰۳ رای

۶- علیرضا منادی سفیدان ۸۹ هزار و ۵۶۷ رای  

با توجه به طولانی شدن روند اعلام نتایج حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو شایعات مختلفی درخصوص احتمال به دور دوم رفتن یک یا چند نفر از منتخبان این حوزه منتشر شده بود و در این راستا حتی خبرهایی از اختلاف نظر هیئت اجرایی و نظارت استان درخصوص نحوه اعلام نتایج حوزه مزبور در برخی محافل رسانه ای به گوش می رسید که سرانجام تمام این شایعات رنگ باخت.

گفتنی است، حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، ۶ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۱۲۵نفر برای به دست آوردن این کرسی ها، به رقابت پرداختند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی، تعداد واجدان شرایط رای در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر،  یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۲۳۷ نفر می باشد که از این تعداد یک میلیون و ۳۷۹ هزار نفر در کلانشهر تبریز ساکنند.