موانع پروژه‌های کلان شهری رفع می شود/ بهره‌برداری از مرکز دفن پسماند شهری تبریز در سال جاری

جلسه

قائم مقام شهردار تبریز از بررسی و رفع موانع پیش روی سه پروژه کلان شهری در سال ۹۹ خبر داد و افزود:   در جلسه‌ای که با حضور پیمانکار سه پروژه کلان شهری برگزار گردید، مشکلات و موانع پروژه‌های پارک بزرگ تبریز، اتوبان ولایت و مرکز دفن پسماند شهری شماره ۲، بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد

 به گزارش اعتدال پرس به نقل از شهریار، رسول موسایی در گفتگویی با خبرنگار شهریار با اعلام مطلب فوق افزود: پارک بزرگ تبریز در محدوده ورودی شهر به عنوان بزرگترین پروژه زیست‌ محیطی شهر تبریز، مطرح شده است که قسمت اعظمی از آن تملک شده و بخشی از آن در اختیار سبزیکاران است که برخی مشکلات این پارک روند اجرای پروژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قائم مقام شهردار تبریز، دومین پروژه کلان شهری در سال ۹۹ را سلول شماره ۲ دفن پسماندهای ‌شهری عنوان و خاطر نشان کرد: قرار گاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار این پروژه، وارد عمل شده و با جدیت و سرعت آن را پیش می‌برد.

او یادآور شد: می‌خواهیم از دفن سنتی زباله در تبریز فاصله بگیریم و پسماندهای شهری تبریز در سلول‌های مشخص دفن شوند که هم شیرابه‌های آنها قابل کنترل باشد و هم از تصاعد گازهای آلاینده در محیط شهر جلوگیری شود.

قائم مقام شهردار تبریز اتوبان ولایت را سومین پروژه حیاتی شهر در سال ۹۹ دانسته و عنوان داشت:  اتوبان ولایت در راستای پدافند غیرعامل و برای خروج از شهر در مواقع بحرانی طراحی شده است که  طبق طراحی صورت گرفته با ۷ کیلومتر طول می‌تواند مسیر میدان رودکی تا کوی نصر، مرزداران را پوشش داده و امتداد آن به جاده اهر متصل می شود که یک خروجی مطمئن در مواقع بحرانی به شمار می‌رود.

او ادامه داد: در ارتباط با این پروژه نیز باز هم مقرر شد در کنار تملک، با افزایش و روی کار آوردن ماشین آلات متناسب توسط پیمانکار، امسال شاهد بهره‌برداری فاز اول اتوبان ولایت باشیم