رشیدی در نشست با اصحاب رسانه: استخدام گروه فشار در شهرداری برای مواقع خاص/کلینیک های پزشکی شیخ الرئیس و بهاران بدون مجوز هستند

عضو شورای شهر تبریز گفت: بودجه‌های کلان در سازمان فرهنگی را صرف استخدام گروه فشار کردند تا در صورت برکناری فلان مدیر شهرداری را به هم بریزند.

به گزارش اعتدال آذربایجان، روح الله رشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال آناج در خصوص تلاش برخی برای استیضاح شهردار تبریز اظهار داشت:استیضاح به موضوعی جاری تبدیل شده و موضوع جدیدی نیست و این مساله هم قابل تحلیل است.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که کیفیت جلسات شورا افت کرده اشتغال ذهن برخی از اعضا به این مساله است؛ اینکه ذهن برخی از اعضا به جای تقسیم وظایف و رسیدگی به موضوعات مشغولِ استیضاح شهردار است قابل تحلیل است و دلایل آن را خواهم گفت.

عضو شورای شهر تبریز در خصوص روند کند برخی پروژه‌ها ابراز داشت: تیمِ قبلی سه پروژه اصلی شهر مانند ارتش را به پیمانکاری داده‌اند که اصلا تجربه و توان چنین کاری را ندارد.

وی ادامه داد: حالا هم می‌گویند شورا و شهرداری جدید پروژه‌ها را تمام کنند در حالیکه خودشان می‌دانند چه آشی برای شهر پخته‌اند.

رشیدی در پاسخ به سوالی در خصوص بودجه سازمان فرهنگی عنوان کرد: برخی مدیران شهرداری را مناسبت زده کردن و تبدیل به عابر بانکی کرده‌اند که اندیشه‌ای در پسِ هزینه‌ها نیست، سازمان فرهنگی وقتی چندین برابر امروز بودجه داشت چه کاری کردکه حالا با پنج میلیارد تومان نتواند انجام دهد؟

وی ادامه داد: آن زمان این بودجه‌های کلان در سازمان فرهنگی را صرف استخدام گروه فشار کردند تا در صورت برکناری فلان مدیر شهرداری را به هم بریزند، کار فرهنگی در شهرداری منحط شده و تمام دغدغه این است که ایکس مدیر باشد یا ایگرگ!

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا یادآور شد: حتی نصب بنر در مناسبت‌ها هم محدود به مسیر رفت و آمد مسئولین شده است و در سطح شهر خبری از مناسبت‌ها نیست.

وی با اشاره به کلینیک‌های پزشکی در مرکز شهر گفت: از شهردار وقت مطالبه کنید ساختمان بهاران چگونه ساخته شد؟ کاربری آن چه چه بود و تا بحال چند میلیون بدهی دارد؟ کاربری ساختمان بهاران مسکونی بوده و تبدیل به ساختمان پزشکان شده است و این یک تخلف است.

وی ادامه داد: پارکینگ ساختمان بهاران قرار بود تجاری و طبقات آن مسکونی باشد و الان از پارکینگ آن اطبا استفاده می‌کنند.

رشیدی تصریح کرد: چرا ساختمان شیخ الرئیس تا به امروز پروانه ندارد؟ چرا این تخلفات اتفاق افتاده است؟ و چه کسانی برای آنان مجوز صادر کرده اند؟