منطقه آزاد ارس به عنوان یک سازمان اقتصادی مهم و بزرگ، با گذشت بیش از دو دهه از فعالیت خود، و برغم داشتن مزیت های برندینگ خوب، هنوز فاقد استراتژی برند بوده و از مزیت برندینگ در بخش های مختلف خود استفاده لازم نکرده است.

به گزارش اعتدال آذربایجان، برندسازی و برندینگ، یک روش هوشمندانه تجارت و تولید ثروت بوده و یکی از شاخصه های اصلی بنگاه‌های اقتصادی برتر می باشد.

برند، عبارت کوتاهی است که حاوی پیام کلیدی برای شناخته شدن و پیشرفت یک محصول، خدمت، سازمان یا نقطه جغرافیایی بصورت ویژه و متمایز از بقیه می باشد. برندینگ نیز، پروسه کامل انتخاب برند، برندسازی و نهایتا تجاری سازی برند و کسب درآمد از آن است.

برندینگ، یک استراتژی رقابتی برتر و مبتنی بر تفکر استراتژیک در حوزه کسب و کار و فعالیتهای اقتصادی است که با هدف افزایش ارزش، شهرت و کسب جایگاه بهتر و برترین در بین رقبا و یا مشتریان بکار گرفته می شود.

منطقه آزاد ارس به عنوان یک سازمان اقتصادی مهم و بزرگ، با گذشت بیش از دو دهه از فعالیت خود، و برغم داشتن مزیت های برندینگ خوب، هنوز فاقد استراتژی برند بوده و از مزیت برندینگ در بخش های مختلف خود استفاده لازم نکرده است.

سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس می بایست به جای اکتفا به دو شعار سازمانی خود یعنی، “ارس سرزمین فرصت ها” و “ارس سرزمین زیبایی ها”، در مسیر کامل برندینگ و بصورت کاملا حرفه ای پیش رود تا پس از دو دهه و خلق موفقیت های مختلف، در قامت یک سازمان حرفه ای تجاری و در سطوح بین المللی ظاهر شود و بتواند در راه اهداف اصلی خود یعنی جذب سرمایه گذاری و تولید ثروت، به رقابت ممتاز با رقبای داخلی و منطقه ای بپردازد.

به قلم بابک محمدزاده علمداری/ سردبیر