در شرایطی که عدالت آموزشی نیازمند برنامه‌های فوری، شفاف و فراگیر است، تمرکز بر پروژه‌هایی با ابعاد محدود و پیشبرد کند طرح‌ها، این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا سیاست‌گذاران حوزه آموزش، درک دقیقی از عمق بحران فضای آموزشی در استان دارند؟

به گزارش اعتدال آذربایجان (اعتدال پرس), در حالی که کمبود فضای آموزشی یکی از چالش‌های اصلی مناطق مختلف آذربایجان شرقی است، مدیرکل آموزش و پرورش استان از احداث تنها شش پروژه آموزشی در قالب ۱۲ کلاس درس در مناطق بستان‌آباد، کلیبر، مراغه، میانه، هریس و هوراند خبر داد؛ عددی که با نیازهای انباشته این مناطق، فاصله زیادی دارد و تردیدهایی را در خصوص اثربخشی برنامه‌های توسعه آموزشی ایجاد کرده است.

 

اسفندیار صادقی، در نشست مشترک با بسیج سازندگی، از برنامه‌ریزی برای اجرای ۲۳۱ پروژه آموزشی در سال جاری سخن گفت؛ وعده‌ای که در سایه تجربه‌های پیشین، بیم آن می‌رود به سرنوشت پروژه‌های نیمه‌تمام گذشته دچار شود. در همین راستا، وی از رایزنی با شرکت نفت برای احداث دو مدرسه ۱۸ و ۱۲ کلاسه در تبریز نیز خبر داد، اما این طرح‌ها هنوز از مرحله توافقات اولیه فراتر نرفته‌اند.

 

به گفته صادقی، عقب‌ماندگی تبریز در سرانه فضای آموزشی همچنان یکی از نگرانی‌های جدی آموزش و پرورش است؛ با این حال اقداماتی نظیر تحویل زمین برای احداث یک مدرسه ۳۶ کلاسه، هنوز در مرحله مقدماتی قرار دارد و نشانی از شتاب در رفع این کمبودها دیده نمی‌شود.

 

در شرایطی که عدالت آموزشی نیازمند برنامه‌های فوری، شفاف و فراگیر است، تمرکز بر پروژه‌هایی با ابعاد محدود و پیشبرد کند طرح‌ها، این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا سیاست‌گذاران حوزه آموزش، درک دقیقی از عمق بحران فضای آموزشی در استان دارند؟