تحول بزرگ در نظام اداری و خدمات رسانی استان/ آغاز فعالیت شبکه دولت الکترونیک در آذربایجان شرقی

شبکه دولت الکترونیک (G2G) در استان با حضور استاندار آذربایجان شرقی به صورت رسمی در ۲۵۰ نقطه اداری استان آغاز به کار کرد. به گزارش اعتدال پرس، شبکه دولت در آذربایجان‌شرقی ظهر امروز با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیران ارشد استان برای توسعه دولت الکترونیک با قرائت بخشنامه استاندار رسما آغاز به کار کرد. در متن […]

شبکه دولت الکترونیک (G2G) در استان با حضور استاندار آذربایجان شرقی به صورت رسمی در ۲۵۰ نقطه اداری استان آغاز به کار کرد.

به گزارش اعتدال پرس، شبکه دولت در آذربایجان‌شرقی ظهر امروز با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیران ارشد استان برای توسعه دولت الکترونیک با قرائت بخشنامه استاندار رسما آغاز به کار کرد.

در متن این بخشنامه خطاب به همه دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی آمده است:

با توجه به تاکیدات دکتر روحانی، ریاست محترم جمهوری، مبنی بر تحقق دولت الکترونیک و نظر به توسعه زیرساخت‌های دولت در سطح استان مقتضی است از این تاریخ تمام دستگاه‌ها تمام مکاتبات خود را در بستر شبکه دولت ارسال و دریافت کنند و اقدامات لازم را برای پایدارسازی و گسترش این شبکه به کار گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: توسعه بخش IT و فناوری‌های جدید جزو اهداف اصلی مدیریت استان است و برای اینکه بخشی از ثروت مورد نیاز استان از محل این فعالیت‌ها تامین شود هیچ حد و مرزی برای توسعه این بخش از فناوری‌ها قائل نیستیم.

  اسماعیل جبارزاده در مراسم افتتاحیه شبکه دولت در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ارائه خدمات دولت الکترونیک جزو اهداف اولیه دولت تدبیر و امید و خواسته شخص ریاست محترم جمهوری است که بعد از آغاز دولت و در جلسات متعدد برای سالم سازی محیط اداری و تسریع و تسهیل خدمات‌رسانی به مردم بر روی آن تاکید داشته‌اند.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالیم که امروز توانسته‌ایم نمونه‌ای از همت و مدیریت جهادی مدنظر مقام معظم رهبری را دراستان تحقق بخشیم و در عرض تنها یک ماه با همکاری‌های بی‌دریغ شرکت مخابرات استان ۵۰ نقطه اتصال این شبکه را به ۲۵۰ نقطه ارتقاء دهیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: از امروز باید تمام مکاتبات بین ادارات کل و سازمان‌های استان برای سالم‌سازی محیط اداری، تسریع امور و انجام خدمات بهتر و شایسته به مردم، از طریق شبکه دولت انجام گیرد و این شبکه باید حفظ و در سریع‌ترین زمان ممکن تقویت و گسترش یابد.

جبارزاده با بیان اینکه یکی از راه‌های تکریم ارباب رجوع این است که آنان را از مراجعات مکرر و نشاندن در صندلی‌های طولانی انتظار باز داریم؛ اظهار کرد: به تدریج با گسترش شبکه دولت تمام مردم استان باید بتوانند در جایی که هستند از خدمات مورد نیاز دولتی با اتصال به این شبکه بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها و نهادهای دیگر به هیچ وجه نباید شبکه‌های مشابهی راه‌اندازی نمایند و هر خدمتی که از سوی افراد و نهادها انجام می‌گیرد بایستی در زیرمجموعه این شبکه مادر باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح شبکه دولت الکترونیک در استان، اظهار داشت: راه‌اندازی این شبکه در ۲۵۰ نقطه اداری در سطح استان در عرض یک ماه انجام شد و امیدواریم این شبکه روز به روز گسترش یابد.

محمدتقی پاکزاد افزود: فعالیت در عرصه فضای مجازی در عین نقاط قوت و مزیت‌های متعدد، با مقاومت‌هایی مواجه است که نیاز به فرهنگ‌سازی در کلیه دستگاه‌ها و شهرستان‌ها دارد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، هدف از راه‌اندازی شبکه دولت الکترونیک را ایجاد بستر ارتباطی مناسب بین دستگاه‌های اجرایی استان، جلوگیری از جاری شدن اطلاعات دولتی در شبکه‌های ناامن بین‌المللی، افزایش سرعت مبادله اطلاعات دولتی و کاهش هزینه ارسال و دریافت مکاتبات عنوان کرد.

محمد سربخشیان افزود: با تحقق دولت الکترونیک، دسترسی ۲۴ ساعته و به هنگام به اطلاعات و خدمات دولتی، کاهش زمان و هزینه ارایه خدمات، کاهش تخلفات و فساد اداری، افزایش سرعت، دقت و صحت در پردازش اطلاعات امکان‌پذیر می‌شود.

وی، مکاتبات اداری درون و برون سازمانی، ویدئو کنفرانس، ارتباط مردمی، استعلامات الکترونیکی بین سازمانی و فرآیندهای مشترک را از جمله سامانه‌های قابل استفاده در بستر شبکه دولت الکترونیک اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون ۲۵۰ نقطه اداری استان از طریق این شبکه به یکدیگر متصل هستند و مکاتبات اداری بین آنها از این طریق انجام خواهد شد.

سربخشیان گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی متصل به شبکه دولت می‌توانند با کلیه واحدهای اداری در سراسر کشور از طریق این شبکه ارتباط برقرار کنند.

انتهای خبر