جنجال لیست بورسیه های غیرقانونی پای فرزندان دو تن از مسئولان ارشد استان را هم به میان کشید/ مهدی پزشکیان: انتشار اسامی بورسیه ها توسط رسانه ها اشتباه است

 منابع نزدیک به وزارت علوم چندی پیش اسامی ۳ هزار بورسیه غیرقانونی را مطرح کرد که این مسئله جار و جنجال بسیاری را در جامعه دانشگاهی به پا کرد به طوری که بسیاری از افراد بورسیه شده از این رفتار وزارت علوم و افترا به خود گلایه و اعتراض کردند.  جنجال بورسیه غیرقانونی ۳ هزار […]

image_pdfimage_print

 منابع نزدیک به وزارت علوم چندی پیش اسامی ۳ هزار بورسیه غیرقانونی را مطرح کرد که این مسئله جار و جنجال بسیاری را در جامعه دانشگاهی به پا کرد به طوری که بسیاری از افراد بورسیه شده از این رفتار وزارت علوم و افترا به خود گلایه و اعتراض کردند. 

جنجال بورسیه غیرقانونی ۳ هزار نفری در دولت احمدی نژاد در حالی به دست آویزی برای گروکشی های سیاسی بین دو جناح کشور بخصوص در آستانه استیضاح وزیر علوم تبدیل شده که هر روز شاهد انتشار اسامی مختلفی از منسوبان هر دو طیف سیاسی متعلق به دولت سابق و فعلی هستیم. در حالیکه معلوم نیست آیا همه این ۳ هزار نفر غیرقانونی پذیرفته شده اند یا در این جنجال سیاسی، تر و خشک بازهم می سوزند.

اخیرا نیز در پی انتشار بخش دیگری از این اسامی مشخص شد، اسامی پسر پزشکیان نماینده تبریز و پسر یکی از معاونان استاندار فعلی آذربایجان شرقی هم جز لیست افرادی است که در دولت گذشته به عنوان بورسیه وزارت علوم پذیرش شده اند.

 پایگاه خبری ائل پرس، با انتشار خبری در این خصوص سخنان مهدی پزشکیان در باره این لیست را منتشر کرده است.

————————————————————————————————-

مهدی پزشکیان، پسر مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح طلب مجلس که جز لیست بورسیه سه هزار نفری دولت سابق است گفت: رسانه های حامی دولت اشتباه می کنند و درواقع با آبروی عده ای بازی می کنند.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از  ائل پرس، بحث بورسیه های دولت گذشته طی روزها و هفته های اخیر به یکی از سوژه های اصلی رسانه های کشورمان تبدیل شده است.

طرح این ادعا که سه هزار نفر به شکل غیرقانونی بورسیه شده اند از سوی چهره های نزدیک به وزارت علوم مطرح شده بود و پس از جدی شدن موضوع استیضاح وزیر علوم به نقطه ای برای تقابل تبدیل شده است.

انتشار اسامی تعدادی از این افراد باعث شده است تا التهاب بر فضا حاکم شود و بحث به بازی رسانه ای تبدیل شود.

در حالی که مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت دولت اصلاحات و نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی یکی از کسانی است که اظهارنظرهایش در مورد لزوم انتشار اسامی بورسیه های غیرقانونی منتشر شده است و انصاف نیوز، رسانه نزدیک به وی نیز نقش به سزایی در داغ کردن فضای هیجانی علیه بورسیه های دولت گذشته داشته؛ مشخص شده است مهدی پزشکیان، فرزند مسعود پزشکیان نیز جز کسانی است که در دولت گذشته بورس شده اند.مهدی پزشکیان بورسیه

خبرنگار ائل پرس در تماس تلفنی با فرزند این نماینده مجلس از وی پرسید؛ آیا فکر می کنید انتشار اسامی بورسیه ها کار درستی بوده است. مهدی پزشکیان گفت: رسانه های حامی دولت در این موضوع اشتباه کرده اند زیرا همه این سه هزار نفر به شکل غیرقانونی بورسیه نشده اند.

وی گفت: هیچ  مشکلی در فرایند بورس شدن من وجود ندارد. معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد من بالاتر از معیار تعیین شده است؛ دو بار در وزارت علوم و دو بار در دانشگاه تبریز در مصاحبه شرکت کرده ام. صلاحیت های عمومی و علمی به شکل مجزا بررسی شده است و هیچ خلافی انجام نیافته است. هیچ کس هم نگفته است تمام سه هزار نفر به شکل غیرقانونی بورس شده اند.

این دانشجوی دوره دکتری رشته مهندسی برق دانشگاه تبریز که برای همین دانشگاه هم بورس شده است؛ می گوید: حتی کسی نمی توان بگوید که یک بار پدر من در این مورد با کسی صحبت کرده است. من هم مثل همه ثبت نام کرده ام و برای مصاحبه دعوت شده ام و روال به شکل عادی طی شده است.

مهدی پزشکیان در پاسخ به سوال خبرنگار ائل پرس در مورد سیاسی شدن بحث گفت: این که در دولت گذشته خلافی شده است یا نه؛ من اطلاعی ندارم. در این دولت هم که وزارت علوم را در اختیار دارد؛ باید با هر کس خلاف کرده است؛ حتی اگر پسر رییس جمهور باشد برخورد شود. رسانه های حامی دولت اشتباه می کنند و در واقع با آبروی عده ای بازی می کنند. لیست منتشر می کنند و این تصور به وجود می آید که همه افردی که بورس شده اند متخلف هستند.

پسر این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که یکی از این رسانه ها هم انصاف نیوز است؛ گفت: بله یکی هم انصاف نیوز است. انصاف نیوز زمان انتخابات ریاست جمهوری برای پدر من کار می کردند اما آیا الان هم اینگونه است؟ دکتر پزشکیان در سیاست گذاری و انتخاب مطالب انصاف نیوز هیچ نقشی ندارند. اینگونه نیست که انصاف نثیوز وابسته به دکتر پزشکیان باشد. به ضرث قاطع می گویم پدر هیچ اطلاعی ندارند که انصاف نیوز چگونه کار می کند. تعدادی از بچه های انجمن اسلامی هستند.

وی تاکید کرد: معتقد هستم با هر کس خلاف کرده است برخورد شود. مگر دولت نمی گوید دولت گذشته خلاف کرده است امروز که وزارت علوم در اختیار آنها است با متخلفین برخورد کنند. منی ندارد که اسم این تعداد نفر رو منتشر کنند.

پسر معاون استاندار آذربایجان شرقی جز لیست ۳۰۰۰ نفر بورسیه دولت احمدی نژاد

همچنین گزارش ائل پرس حاکی است، علاوه بر مهدی پزشکیان، فرزند نماینده اصلاح طلب تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، پسر یکی از معاونان استاندار منصوب شده توسط دولت تدبیر و امید برای آذربایجان شرقی نیز در دولت سابق به بورسیه پذیرفته شده است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی که سابقه مسئولیت های دولتی در دوره سازندگی را داشته؛ جز اولین کسانی بود که پس از آغاز حرکت قطار تغییرات مدیریتی دولت روحانی در آذربایجان شرقی مسئولیت گرفت.

گفتنی است فرزند این مقام دولتی، به عنوان مشاور مدیرعامل یکی از گروه های صنعتی بزرگ دولتی در تبریز مشغول به فعالیت است.

این فرد به عنوان بورس دانشگاه تبریز مشغول تحصیل در مقطع دکتری تخصصی است.

 

انتهای خبر