دستیار ویژه رییس جمهور: تاسیس فرهنگستان زبان آذری از اول درست نبود/ رایزنی یکی از چهره های سیاسی فرهنگی کشور در مخالفت با تاسیس فرهنگستان زبان آذری

طرح تاسیس فرهنگستان زبان آذری یکی از دو وعده اصلی جبارزاده به مردم استان در هنگام تصدی عمارت استانداری آذربایجان شرقی بود که بعد از یکسال به نظر می رسد با حاشیه هایی همراه شده و گویا قرار است طرح دیگری برای این وعده استاندار جایگزین شود. به گزارش اعتدال پرس، در این خصوص حجت الاسلام علی یونسی مشاور […]

image_pdfimage_print

طرح تاسیس فرهنگستان زبان آذری یکی از دو وعده اصلی جبارزاده به مردم استان در هنگام تصدی عمارت استانداری آذربایجان شرقی بود که بعد از یکسال به نظر می رسد با حاشیه هایی همراه شده و گویا قرار است طرح دیگری برای این وعده استاندار جایگزین شود.

به گزارش اعتدال پرس، در این خصوص حجت الاسلام علی یونسی مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در مصاحبه ای که اخیرا با روزنامه عصر آزادی انجام داده، به نکات جدید و ویژه ای درباره این طرح اشاره کرده است که بخش هایی از آن در زیر می آید: 

حجت الاسلام علی یونسی با بیان اینکه برخوردهای سلیقه ای برخی مدیران مانع تحقق حقوق اقلیت هاست، در پاسخ به چگونگی پرکردن شکاف بین دیدگاه های بزرگان نظام در مسئله اقوام و مدیران میانی کشور، گفته است: شکافی در این زمینه وجود ندارد، مدیران میانی نمی توانند برخلاف دیدگاه های بزرگان نظام عمل کنند، بلکه در عمل ملاحظات نابجا انجام می دهند که بیشتر جنبه سلیقه ای و شخصی دارد و لازم است روی این مشکل کار فرهنگی صورت گیرد.

وی ادامه داده است: عده ای در جاهایی از کشور سلیقه ای و شخصی برخورد می کنند که درست نیست.

• نظر شما در خصوص تاسیس فرهنگستان زبان آذری چیست؟ به نظر می رسد به رغم گذشت نزدیک به یک سال از دادن وعده تاسیس فرهنگستان زبان آذری تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و حتی عده ای از کارشناسان اعتقاددارند هیچ اقدامی انجام نخواهد شد.یونسی در تبریز

طرح تاسیس فرهنگستان زبان آذری از اول درست نبود، باید به شکل دیگری موضوع را مطرح می کردند. تا جاییکه من اطلاع دارم قرار است در قالب یک بنیاد فرهنگی این کار را انجام دهند و گویا اساسنامه آن تدوین شده است. احتمال می دهم یکی از چهره های سیاسی فرهنگی کشور که مخالف تاسیس فرهنگستان زبان آذری است با سفر به تبریز در این خصوص رایزنی هایی کرده است.

• اما اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی درباره تاسیس فرهنگستان زبان آذری وعده داده اند، پس عمل به وعده شان چه می شود؟فرهنگستان با بنیاد خیلی فرق دارد و اساسنامه ای که کپی برداری باشد و نظر صاحب نظران فرهنگی آذربایجان لحاظ نشود، چه فایده ای دارد؟

نمی دانم باید از خود ایشان پرسید، قطعاً که برنامه هایی دارند.

انتهای خبر