تازه ترین اخبار از انتخابات اتاق بازرگانی استان و رد صلاحیت شدگان/ رقابت ۶۰ کاندیدا در انتخابات اتاق بازرگانی تبریز

به دنبال اعلام اسامی اتاق های بازرگانی که اسامی نامزدهایشان تائید شده است، مشخص شد اتاق بارزرگانی تبریز در زمره ۱۰ اتاق بازرگانی است که تعدادی از نامزدهایش، رد صلاحیت شده اند. به گزارش اعتدال پرس، هفتم اسفند ماه امسال انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی در نامه‌ای به روسای هیات‌های نظارت بر انتخابات اتاق‌های […]

image_pdfimage_print

به دنبال اعلام اسامی اتاق های بازرگانی که اسامی نامزدهایشان تائید شده است، مشخص شد اتاق بارزرگانی تبریز در زمره ۱۰ اتاق بازرگانی است که تعدادی از نامزدهایش، رد صلاحیت شده اند.

به گزارش اعتدال پرس، هفتم اسفند ماه امسال انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی در نامه‌ای به روسای هیات‌های نظارت بر انتخابات اتاق‌های اصفهان، اهواز، ایلام، بجنورد، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، تهران، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، شهرکرد، شیراز، قزوین، قم، کاشان، کرج، گرگان، مشهد، همدان، یاسوج و یزد اعلام کرد که با توجه به آنکه از سوی دستگاه‌های نظارتی گزارشی در مورد عدم صلاحیت کاندیداهای آن اتاق دریافت نشده است، مراتب جهت اقدامات بعدی اعلام می‌شود.

به این ترتیب در اتاق بازرگانی تهران نیز همان ۲۵۴ نفری که اسامی آنها به عنوان ثبت‌نام‌شده‌ها منتشر شده بود در انتخابات پیش‌رو به عنوان نامزد حضور خواهند داشت. اما به نظر می‌رسد همچنان احتمال تایید یا رد صلاحیت برخی از ثبت‌نام‌کنندگان در ۱۰ اتاق کشور از جملله اتاق بازرگانی تبریز وجود دارد.

رد صلاحیت شدگان اتاق بازرگانی تبریز/ تأیید صلاحیت نجفی، زیدی و انصراف سیفی

 

 

گزارش اعتدال پرس از برخی منابع و شنیده ها حاکی است، پس از کش و قوس های فراوان در نهایت صلاحیت صادق نجفی شهردار تبریز و رئیس سابق سازمان بازرگانی استان برای حضور در انتخابات اتاق بازرگانی استان آذربایجان شرقی تأیید شد.

محمد زیدی از دیگر کاندیداهای این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی است که پس از دوبار عدم تایید، در نهایت با اعتراض به رأی هیئت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی استان، شامگاه روز گذشته حکم تأیید صلاحیت وی نیز برای حضور در این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی استان صادر شد.

بنا بر این گزارش پرویز بیوک، هادی ابراهیمی و محسن صدقی نسب نیز که به دلایلی با صلاحیت ایشان موافقت نشده بود در نهایت با تصویب هیئت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی مجوز حضور در انتخابات را دریافت کردند.

تیم های انتخابات اتاق بازرگانی دگرگون شدند

با عدم ثبت نام حاج رحیم صادقیان، رئیس قدرتمند سه دهه اخیر اتاق بازرگانی تبریز و شکسته شدن حلقه حاکم بر اتاق تبریز، تیم های جدیدی از بین نامزدهای حاضر در هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تبریز برای بدست گرفتن حاکمیت این اتاق شکل گرفته است.

بنابر اطلاعات رسیده، یکی از تیم های اصلی و تأثیر گذار این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی استان با خروج یونس ژایله به دلیل اختلاف نظر با یکی از مشاوران آن تیم، دچار تغییر و دگرگونی شده است.

منابع آگاه از تشکیل تیم صادق نجفی به همراهی اسامی شاخصی همچون جمشید برزگر و محمد زیدی خبر می دهند. از سوی دیگر با تشکیل حلقه یونس ژایله و همچنین ایجاد تیم صمد حسن زاده به همراهی افرادی همچون عباس کمالی، پرویز کلینی، زیدی و برزگر، انتخابات این دوره از اتاق بازرگانی استان آذربایجان شرقی با حضور سه و یا چهار تیم با چالش های متعددی همراه خواهد بود.

اجرای بدون شرط قانون در انتخابات اتاق بازرگانی / 900 نفر واجد شرایط رای دادن در آذربایجان‌شرقی این گزارش حاکی است، در انتخابات اتاق بازرگانی تبریز از میان بیش از ۶۰ نفر کاندیدا ۱۵ نفر به عنوان اعضای اتاق بازرگانی برای مدت ۴ سال انتخاب می‌شوند.

اجرای بدون شرط قانون در انتخابات اتاق بازرگانی / ۹۰۰ نفر واجد شرایط رای دادن در آذربایجان‌شرقی

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی آذربایجان‌شرقی از ثبت نام بیش از ۶۰ نفر به عنوان کاندیدا در این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی خبر داد.

به گزارش اعتدال پرس به نقل از فارس، حسین نجاتی اظهار داشت: برگزاری سالم و رعایت موازین قانونی در انتخابات اتاق بازرگانی مورد تاکید هیئت نظارت بر انتخابات این اتاق بازرگانی است چرا که بر این موضوع اذعان دارد، انتخابات اتاق بازرگانی به منظور توسعه استان، باید بدون شرط و شروط و رعایت تمام موارد قانونی برگزار شود.

وی افزود: هیئت اجرای انتخابات اتاق بازرگانی در آذربایجان‌شرقی بر نص صریح قانون مصر بوده و این موضوع را با الهام از سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر الزام اجرای قانون در دستور کار خود قرار داده است.

نجاتی با اشاره به تاکید اجرای قانون و جلوگیری از بروز هرگونه تخلف در این انتخابات گفت: مطمئنا این پافشاری و مبنا قرار دادن قوانین موجود کشور شور و نشاط میان صنعتگران را بدنبال خواهد داشت.

وی در پاسخ به شبهات موجود مبنی بر حضور افراد خاص با استفاده از روابط ویژه در این انتخابات را که دارای موانع قانونی هستند، اظهار داشت: افرادی که کارمند رسمی هستند به هیچ عنوان و بر اساس تبصره ۲ بند ۳ قانون انتخابات اتاق بازرگانی نمی‌توانند کاندیدای حضور در این انتخابات باشند و استاندار آذربایجان‌شرقی بارها بر این موضوع و دقت و بر اجرای این اصل تاکید کرده است.111_1

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی آذربایجان‌شرقی از ثبت نام بیش از ۶۰ نفر به عنوان کاندیدا در این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی خبر داد و اضافه کرد: مبنای رای دهندگان در این دوره از انتخابات نیز کارت هوشمند اتاق بازرگانی خواهد بود و تجار و بازرگانانی با ارائه کارت هوشمند در روز انتخابات می‌توانند در این رای گیری شرکت کنند.

وی تعداد افرادی را که در استان برایشان کارت هوشمند مورد اشاره صادر شده نزدیک به ۹۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: اتاق بازرگانی در استان آذربایجان‌شرقی برای حدودا ۹۰۰ نفر کارت هوشمند صادر کرده و این تعداد افراد واجد شرایط رای دادن برای انتخابات اتاق بازرگانی هستند.

هشتمین دوره انتخابات اتاق های بازرگانی کشور ۱۸ اسفندماه امسال همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد و انجمن نظارت بر انتخابات اتاق های بازرگانی کشور، ۱۰ اسفند ماه را روز شروع تبلیغات انتخاباتی معرفی کرده است.

انتهای خبر