انتخابات اتاق بازرگانی تبریز، ساعتی پیش آغاز شد/ رقابت فشرده برای انتخاب پارلمان بخشی خصوصی آذربایجان شرقی

پارلمان بخش خصوصی بعد از یک هفته تبلیغات گسترده و بی سابقه توام با حاشیه های فراوان، امروز نمایندگان خود در استان آذربایجان شرقی را می‌شناسد. به گزارش اعتدال پرس، همزمان با سراسر کشور انتخابات اتاق بازرگانی تبریز امروز ساعت ۸ صبح کلید خورد و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و حداکثر تا آخر شب، […]

image_pdfimage_print

پارلمان بخش خصوصی بعد از یک هفته تبلیغات گسترده و بی سابقه توام با حاشیه های فراوان، امروز نمایندگان خود در استان آذربایجان شرقی را می‌شناسد.

به گزارش اعتدال پرس، همزمان با سراسر کشور انتخابات اتاق بازرگانی تبریز امروز ساعت ۸ صبح کلید خورد و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و حداکثر تا آخر شب، پارلمان بخشی خصوصی استان نمایندگان خود را می‌شناسد.

در این انتخابات که در محل اتاق بازرگانی تبریز واقع در ابتدای خیابان ارتش شمالی برگزار می شود ۶۲ عضو کاندیدا شده، برای تشکیل ترکیب جدید اتاق تبریز با یکدیگر رقابت داشتند و امروز خود را در معرض رای ۹۸۶نفر از فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی واجد شرایط رای قرار دادند.۷۰ نفر در این دوره از انتخابات برای کاندیداتوری ثبت نام کرده بودند که بعد از کش و قوس‌های فراوان، از این تعداد ۸ نفر به دلیل ناقص بودن مدارک و یا انصراف از گردنه رقابت‌ها خارج شدند.

این گزارش حاکی است، در این دوره علاوه بر افرادی که مستقل وارد گود رقابت شده اند، ۵ ائتلاف نیز به صورت گروهی در انتخابات رقابت می کنند.

ائتلاف تبریز ۲۰۲۰ با صرف هزینه های سنگین و تبلیغات فراوان، ائتلاف بزرگ فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی متشکل از برخی چهره های سرشناس اقتصادی استان و کشور و با پشتوانه حمایت بزرگان اقتصادی استان از جمله نجفی شهردار تبریز و دبیری رئیس شورای شهر تبریز دو ائتلاف اصلی این انتخابات هستند که در کنار ائتلافهای دیگری چون تشکل فعالان توسعه اقتصادی آذربایجان شرقی ، آبادگران اتاق تبریز و ائتلاف بزرگ تشکل خواهان هر کدام با معرفی ۱۵ نفر تلاش دارند تا حداکثر آرا را به خود اختصاص دهند.برزگر ۱

از مجموع کاندیداها این انتخابات ۲۵ نفر در بخش بازرگانی، ۲۱ نفر بخش صنعت، ۱۲ نفر بخش کشاورزی و ۴ نفر در بخش معدن ثبت نام کرده‌اند که در نهایت ۱۵ نفر به عنوان هیئت نمایندگان تبریز انتخاب می‌شوند که از تعداد یاد شده ۵ از بخش بازرگانی، ۵ از بخش صنعت، ۳ از بخش کشاورزی و ۲ نیز از بخش معدن انتخاب و به مدت ۴ سال سکاندار اتاق بازرگانی تبریز خواهند بود.

دارا بودن کارت هوشمند عضویت و بازرگانی، سابقه عضویت یک ساله در اتاق بازرگانی و اتمام مراحل تمدید کارت عضویت و یا بازرگانی تا ۱۰ اسفند ماه امسال از شرایط لازم برای رای دهندگان می باشد.

گفتنی است، این انتخابات در ۳۴ اتاق بازرگانی کشور به طور همزمان برگزار می‌شود.

مقدمه تأسیس اتاق بازرگانی تبریز در سال ۱۲۸۹ و با نام اتاق تجارت کلید زده شد و تا به امروز نیز به عنوان اولین اتاق بازرگانی ایران به کار خود ادامه داده است.

انتهای خبر