شهردار خامنه: اصلاح زیر ساخت های اقتصادی و تقویت گردشگری، راه حل حصول توسعه پایدار و اقتصاد شهری می باشد

بابک شریفی شهردار خامنه در نشستی به تبیین رویکرد های اقتصادی شهرداری پرداخت . به گزارش اعتدال پرس، در این نشست شریفی شهردار خامنه با اشاره به اینکه شهرداری در تلاش است تا با استفاده بهینه از امکانات محدود شهری ، خدمات مورد نیاز را به شهروندان ارائه نموده و رضایت آنان را فراهم آورد […]

image_pdfimage_print

بابک شریفی شهردار خامنه در نشستی به تبیین رویکرد های اقتصادی شهرداری پرداخت .

به گزارش اعتدال پرس، در این نشست شریفی شهردار خامنه با اشاره به اینکه شهرداری در تلاش است تا با استفاده بهینه از امکانات محدود شهری ، خدمات مورد نیاز را به شهروندان ارائه نموده و رضایت آنان را فراهم آورد ، خاطرنشان کرد : برای اداره درست شهر نیازمند یک نگرش اقتصادی و درآمد پایدار هستیم که مستلزم توسعه پایدار شهری می باشد .

شهردار خامنه با اشاره ای مختصر به تاریخچه اندیشه توسعه پایدار شهری گفت : توسعه شهری به معنای رفع نیازهای نسل حاضر بدون تضییع توانایی های نسل های آینده برای رفع نیازهایشان می باشد . به ویژه در شرایط کنونی که شهرها با چالش ها و مسائل متعدد اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و زیست محیطی ناشی از افزایش جمعیت روبه رو هستند . لذا برای داشتن یک نگرش اقتصادی مناسب و کاربردی بایستی به توسعه پایدار شهری به معنای منابع درآمدی پایدار، مدیریت پایدار و … نگاهی ویژه صورت گیرد .

شریفی با اشاره به اینکه مدیریت شهری و ارتباط با پیرامون ، دانش و پیچیدگی های خاص خود را داراست ، افزود : راه افزایش منابع درآمدی پایدار جهت نیل به توسعه پایدار این است که مدیریت علمی حاکم بر شهر باشد وی همچنین لازمه دستیابی به چنین هدفی را مطالعه و شناسایی توانمندی ها و پتانسیل های هر شهر دانست و تأکید کرد که عدم توجه به این نکته می تواند اقتصاد شهری را به چالش بکشاند .

در ادامه شهردار خامنه ضمن اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای کاهش هزینه های غیر ضروری من جمله هزینه های جاری شهرداری و کنترل و به حداقل رساندن سهم این هزینه ها در بودجه شهرداری ، تأکید کرد : برنامه ریزی برای کنترل هزینه های جاری یکی از اصولی است که با دنبال کردن آن در مدیریت منابع مالی می توان سهم بیشتری در بودجه های عمرانی ایجاد کرد .

شریفی یکی دیگر از راهکارهای توسعه پایدار شهری را سرمایه گذاری در بخش گردشگری دانست و ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت گردشگری در توسعه پایدار شهری افزود : با توجه به اینکه امروزه صنعت گردشگری در برخی از کشورها به منبع اصلی کسب درآمد تبدیل شده و درصد قابل توجهی از سهم تولید ناخالص را به خود اختصاص داده لذا توجهی ویژه به پتانسیل های گردشگری هر شهر می تواند راهکاری مطمئن برای توسعه شهری باشد .

وی در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به موضوع مدیریت پایدار شهری جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اظهار امیدواری کرد تا با اصلاح زیر ساخت های اقتصادی ، تقویت گردشگری و جذب مشارکت های مردمی و سرمایه گذاری بتوانیم ضمن ایجاد شهری پویا ، کیفیت خدمات رسانی به شهروندان را ارتقا بخشیم .

شریفی با اشاره به پتانسیل های گردشگری شهر خامنه اعم از کهن ترین درختان چنار با عمر ۱۷۰۰ ساله ، منطقه گردشگری قره کهریز و پارک تپه ای مصلی از آمادگی شهرداری برای ایجاد و ارائه تسهیلات ویژه تشویقی به سرمایه گذاران خبر داده و افزود : آماده ایم که تمامی بسترهای لازم برای سرمایه گذاران را در شهر خامنه فراهم سازیم و در این راه بی شک حمایت ها و مساعدت های مسئولین محترم شهرستانی و استانی موضوع مهمی است که امیدواریم در تحقق این اصل مهم نیز کما فی سابق مساعدت های خود را دریغ نفرمایند .

در پایان ایشان با اشاره به مشکلات پیش آمده در احداث شهرک صنفی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اشاره داشته و اظهار امیدواری کرد انشاءالله با مساعدت های فرماندار محترم و مدیر کل محترم دفتر فنی و جهادکشاورزی مشکلات پیش روی پروژه مذکور مرتفع و شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی و همچنین اشتغال زایی در شهر خامنه باشیم .

 

انتهای خبر