رقابت داغ کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در استان

لیست کاندیداهای احتمالی مجلس خبرگان در آذربایجان شرقی

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان، در حالی ۴ ماه دیگر برگزار می شود که گمانه زنی های انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری از مدت ها پیش آغاز شده و پیش بینی می شود، در این دوره از انتخابات رقابت پرشوری را در حوزه انتخابیه استانی آذربایجان شرقی شاهد باشیم. گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) حاکی است، برای […]

image_pdfimage_print

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان، در حالی ۴ ماه دیگر برگزار می شود که گمانه زنی های انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری از مدت ها پیش آغاز شده و پیش بینی می شود، در این دوره از انتخابات رقابت پرشوری را در حوزه انتخابیه استانی آذربایجان شرقی شاهد باشیم.

گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) حاکی است، برای تعیین ۵ نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، از ماه های گذشته رایزنی های زیادی در محافل مختلف برای وضعیت سنجی و معرفی کاندیداها در آذربایجان شرقی آغاز شده است و در این راستا افراد مختلفی به صورت بالقوه و یا بالفعل در معرض کاندیداتوری قرار گرفته و تحرکاتی نیز شروع شده است.

همچنین خبر می رسد طیف های مختلف فکری سیاسی در حال تهیه لیست انتخاباتی مورد نظر بصورت اختصاصی می باشند که در این راستا اصولگرایان با هدایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در شرف نهایی کردن کاندیداهای خود هستند.

 در حالیکه شماری از شخصیت های مذهبی استان نیز درحال رایزنی و ارزیابی شرایط برای کاندیداتوری خود هستند، از آن طرف برخی افراد با قطعی کردن حضور خود، از مدتها پیش با برنامه های تبلیغاتی خاص از جمله حضور رسانه ای فعال و فعالیت در فضای مجازی، درصدد معرفی جامع دیدگاهها و نظرات خاص خود برآمده اند.

گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان) به نقل از برخی منابع حاکی است، در کنار نمایندگان فعلی آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، برخی ائمه جمعه شهرستانهای مختلف استان نیز درصدد رایزنی و ارزیابی وضعیت برای حضور در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان هستند.

براساس شنیده ها حضرات آیات وحجج اسلام: محسن مجتهدشبستری، فیض سرابی، سید داود روحانی حسینی، سیدمحمدتقی آل هاشم، محمدتقی پورمحمدی، رضا الهامی، عباس عباس زاده، هاشم زاده هریسی، سیدمحمد واعظ موسوی، سیدحسن موسوی تبریزی، هشترودی، علی حاجی زاده، علم الهدی، نوبری، سرایی، حامدی، عبادالله خیریان، باقری بنابی، سیدثانی، سیدرضا رضوی، سیدحسین موسوی تبریزی، نعمت زاده، قهرمان احمدی و جواد حاجی زاده، کاندیداهای احتمالی برای مجلس خبرگان از حوزه آذربایجان شرقی هستند که البته برخی از این جمع هنوز موافقت شخصی خود را برای کاندیداتوری اعلام نکرده و برخی نیز منتظر اعلام نظر جامعه مدرسین و محافل تاثیر گذار دیگر در این خصوص هستند.

گفتنی است، با توجه به اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورد وثوق اغلب شخصیتها و محافل مذهبی می باشد، پیش بینی می شود لیست مورد حمایت این مجموعه در استان با سرلیستی و هدایت آیت الله محسن مجتهدشبستری امام جمعه تبریز همچون ادوار گذشته تاثیرگذاری زیادی بر سبد آراء کاندیداها داشته باشد.

از طرف دیگر با توجه به برخی اخبار مبنی بر تحرکات آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی برای ارائه لیست جداگانه در این دوره از انتخابات، پیش بینی می شود طیف وابسه به این تفکر در استان که با هدایت آیت الله هاشم زاده هریسی نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان در حال فعالیت است، با حمایت از افراد همسو و هم پیمان خود، رقابت پرشوری را در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رقم زند.

گفتنی است، انتخابات مجلس خبرگان رهبری بصورت استانی و هر ۸ سال یکبار برگزار می شود. تعداد نمایندگان مجلس خبرگان ۸۶ نفر بوده و داشتن اجتهاد، شرط حضور در این انتخابات می باشد.

نمایندگان فعلی استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان عبارتند از:

  1. محسن مجتهد شبستری
  2. سید محمد واعظ موسوی
  3. محمد فیضی
  4. محمدتقی پورمحمدی
  5. هاشم هاشم‌زاده هریسی(منتخب انتخابات میان دوره ای بجای مرحوم آیت الله مرتضی بنی فضل)

 

انتهای خبر