بارش سنگین برف در آذربایجان شرقی/ بارش ها تا جمعه ادامه دارد

تعطیلی برخی مدارس آذربایجان شرقی در پی بارش برف + تصاویر

اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی اعلام کرد: فعالیت سامانه بارشی در استان تا روز جمعه ۲۹ ابان تداوم داشته و موجب بارش مداوم باران و در بعضی نواحی استان احتمال آب گرفتگی معابر و رخداد سیل دور از انتظار نخواهد بود.

image_pdfimage_print
بارش برف ورود زمستان را در تبریز طنین‌انداز کرد تا کرشمه بلورهای برف بر آسمان پاییزی این شهر نویدبخش روزهای پرنعمت باشد.
0 به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، در پنجاه و هفتمین روز از پاییز شهر تبریز به خود حال و هوای زمستانی گرفت. بارش برف که از بامداد امروز چهارشنبه در تبریز و برخی شهرهای آذربایجان‌شرقی آغاز شده حال و هوای زمستانی را در استان حاکم کرده است.

امروز بار دیگر مردم تبریز رأفت و رحمت خداوند متعال را دیدند و با وجود کاهش دما در تبریز در اوج خوشحالی و شادمانی قرار گرفتند به طوریکه برخی از شهروندان با نظاره و لبخند به خاطر بارش نخستین برف پاییزی و برخی دیگر با بیرون رفتن از منزل و قدم زدن زیر بارش برف یا باز کردن پنجره اتاقشان خدا را به خاطر این نعمت سپاس می‌گویند.

در ادامه گزارش هواشناسی تاکید شده است اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر پیش‌پینی می‌شود.

بارش برف برخی مدارس آذربایجان شرقی را تعطیل کرد.

اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اعلام کرد کلیه مقاطع تحصیلی شهرهای اسکو ، سهند و اهر در نوبت عصر امروز تعطیل است.

اداره‌ کل راه و ترابری استان آذربایجان‌‌شرقی نیز در این زمینه اعلام کرد: همه راه‌های ارتباطی استان باز است و تردد وسایل نقلیه در آنها جریان دارد، بنابراین کسانی که قصد مسافرت دارند باید ماشین خود را به زنجیر چرخ و وسایل ایمنی مجهز کرده و لباس گرم به همراه داشته باشند.

پلیس‌ راه‌ فرماندهی‌ آذربایجان‌‌شرقی‌ نیز در اطلاعیه‌‌ای‌ از هموطنان‌ خواست‌ از مسافرت‌های‌ غیرضروری‌ اجتناب‌ کنند و در صورت‌ اضطرار با همراه‌ داشتن‌ البسه‌ گرم‌ و آذوقه‌ کافی‌ وسیله‌ نقلیه‌ خود را به‌ زنجیر چرخ‌ مجهز کنند.
در این‌ اطلاعیه‌ آمده‌ است: راه‌‌های‌ اصلی‌ استان‌ آذربایجان‌شرقی‌ باز و رفت‌ و آمد در آنها جریان‌ دارد.
براساس این گزارش، تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱٫۱ میلی‌متر بارش داشته است.
در ۲۴ ساعت گذشته در شبستر ۳٫۶، مرند ۷٫۲، هریس ۹٫۶، سهند ۳٫۶، بناب ۸٫۲، ملکان ۶٫۵، مراغه ۶٫۲، خداآفرین ۹٫۲، میانه ۸٫۲ و عجب‌شیر ۷٫۳ گزارش شده است.

تصویر درون برنامه‌ای 1

در حال نمایش image.png

تصویر درون برنامه‌ای 2

انتهای خبر