تشریح فرایند تهیه لیست اصلاح طلبان از سوی رییس حزب کارگزاران در آذربایجان شرقی/ ظهرنیا: عملکرد استاندار را مثبت ارزیابی می کنیم اما ضعف فاحش رسانه ی دارد

رییس حزب کارگزاران سازندگی در آذربایجان شرقی با تاکید بر همکاری حزبش با شورای هماهنگی اصلاح طلبان، فرآیند انتخاب کاندیداها برای فهرست مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو را تشریح کرد.

ظهیرنیا به گزارش اعتدال پرس(اعتدال آذربایجان)، احمد ظهرنیا یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران که البته به سیاق دیگر نشستهای خبری اخیر احزاب اصلاح طلب در استان به شکل گزینشی و محدود برگزار شد، افزود : ما دنبال انتخابات پرشور ، سالم و رقابتی هستیم و به سهم خود برای پاسداری از حق الناس بودن رای مردم تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به وظایف ذاتی قانونگذاری و نظارتی نمایندگان افزود : ما در انتخابات مجلس دهم دنبال نمایندگانی  سالم و متخصص  هستیم که به جای حاشیه سازی برای دولت و مردم از حقوق حقه مردم و استان دفاع کنند .

رییس حزب کارگزاران آذربایجان شرقی درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات آینده اعلام کرد : پیش بینی ما، حضور گسترده مردم و برگزاری انتخابات سالم و رقابتی است .

فرآیند تعیین لیست اصلاح طلبان در استان

دکتر ظهیرنیا با بیان اینکه تمام ۲۸ حزب طیف اصلاح طلبان در کشور، با وحدت مسائل انتخاباتی را جلو می‌برند، گفت:  اصلاح‌طلبان استان نیز برای رسیدن به لیست واحد در انتخابات پیش رو و حمایت از نفرات تایید شده شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان، هم قسم شده‌اند و متعهد شده‌اند از لیست اعلامی همگی حمایت کنند.

وی بدون نام بردن از نامزدهای این حزب برای مجلس شورای اسلامی گفت : براساس هماهنگی های به عمل آمده میان گروه های جبهه اصلاحات مقرر شده هر یک از احزاب و گروه ها افراد مورد نظر خود را به کمیته انتخابات معرفی تا پس از بررسی های درون حزبی افراد واجد شرایط و صلاحیت دار در قالب لیست واحد و نهایی این جبهه به مردم و جامعه معرفی شوند.

دبیر حزب کارگزاران سازندگی آذربایجان‌شرقی درباره نحوه انتخاب و گزینش کاندیداهای اصلاح‌طلبان در استان اظهار داشت: پرسش‌نامه‌هایی تهیه شده که حاوی بخش‌های مختلف با شاخصه‌های مورد انتظار تشکل‌ها و احزاب اصلاح‌طلبان هستند است و پس از طی مراحل لازم و نمره‌دهی به کاندیداها از سوی ۲۸ حزب و گروه‌ها، شخصی که بیشترین نمره را کسب کند مورد حمایت و کاندیداهای اصلاح‌طلبان خواهد بود.

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران در آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: در ابقا عرب باغی هیچ نقشی نداشتیم / عملکرد استاندار را بسیار خوب میدانم / هم‌پیمانی اصلاح طلبان برای ارایه لیست واحد انتخاباتیظهیرنیا خاطرنشان کرد: در هفته های آینده کاندیداهای لیست اصلاح‌طلبان استان مشخص خواهند شد که البته لیست نهایی این گروه بعد از تایید شورای نگهبان اعلام می‌شود.

رییس حزب کارگزاران آذربایجان شرقی تصریح کرد : همه گروه های اصلاح طلب برای لیست واحد هم قسم شده و از آن حمایت خواهند کرد.

حتی پزشکیان هم رای نیاورد در لیست کاندیدای اصلاح طلبان قرار نمی‌گیرد

وی تصریح کرد: حتی اگر آقای پزشکیان نیز در این پرسش‌نامه نمره لازم را کسب نکند مورد حمایت اصلاح‌طلبان نخواهد بود.

وی گفت : ما از نظر مشی سیاسی یک حزب اصلاح طلب هستیم و در اولویت نخست از افراد و چهره های اصلاح طلب ، در مرحله بعد افراد معتدل و در مرحله سوم از شخصیت های مستقل حمایت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر پیش بینی ترکیب نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس آینده گفت : ما به عنوان حزب کارگزاران علاقمند هستیم همه ۱۹ کرسی این استان در مجلس از آن اصلاح طلبان باشد و به صورت هماهنگ برای تحقق این مهم تلاش می کنیم .

وی درباره اعلام کاندیداتوری محسن مهرعلیزاده و عیسی کلانتری و اینکه از کجا کاندیدا خواهند شد، گفت: تا جایی که بنده اطلاع یافته ام، مهرعلیزاده از حوزه انتخابیه تهران کاندیدا می شوند ولی در مورد کاندیداتوری کلانتری، هنوز اطلاعی ندارم.

ظهیر نیا در پاسخ به این سوال که آیا این حزب ۳۰درصد نامزدهای مورد حمایت خود را از طیف زنان و بانوان انتخاب خواهد کرد یا خیر ابراز کرد: در انتخابات، مسائل جنسیتی مطرح نیست. تنها اصلی که باید مورد توجه باشد، شایسته سالاری است. باید به دنبال نماینده ای باشیم که از حقوق حقه ما دفاع کند.!

عملکرد استاندار را مثبت ارزیابی می کنیم اما ضعف فاحش رسانه ی دارد

رییس حزب کارگزاران آذربایجان شرقی در پاسخ به سوالی در باره عملکرد اسماعیل جبارزاده استاندار دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد : ایشان شخصی اخلاق‌مدار و قانون‌مدار هستند و در مجموع عملکرد تیم مدیریتی ایشان را مثبت ارزیابی می کنیم اما به شدت از ضعف رسانه ی وی انتقاد داریم .

وی افزود : به زعم ما  طی دوسال اخیر کارهای بسیاری خوبی در استان صورت گرفته اما به علت ضعف فاحش رسانه ی آن گونه که باید اقدامات وی رسانه ی نشده است .

ظهیرنیا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد عملکرد جبارزاده در روند انتصابات، گفت: با توجه به برخی محدویت ها و فشارهایی که بر روی آقای استاندار وجود داشت، فرآیند انتصابات، بهتر از این نمی شد. هر کسی هم به جای دکتر جبارزاده بود با توجه به بافت مدیریتی کشور، نمی توانست عملکردی بهتر از این داشته باشد.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود در واکنش نسبتا شدید نسبت به سوال یکی از خبرنگاران گفت: در ابقای آقای عرب باغی به عنوان مدیر عامل منطقه آزاد ارس، هیچ نقشی نداشتیم. عرب باغی عضو حزب کارگزاران نیست.

تشکیل دفاتر شهرستانی حزب کارگزاران در استان

به گفته رئیس حزب کارگزاران آذربایجان شرقی، این حزب که با مشی اصلاح طلبی ازیک سال قبل فعالیت خود را در تبریز آغاز کرده است، تاکنون در بسیاری از شهرستان ها، دفاتر شهرستانی خود را فعال کرده است که تا انتهای ماه جاری در تمامی شهرستان های استان نیز، شاخه شهرستانی حزب کارگزاران تشکیل می شود.

ظهیرنیا با بیان اینکه براساس تاکید دفتر تهران قرار است اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران در استان به زودی به ۲۱ نفر ارتقا یابند، تصریح کرد: شاخه‌های حزب کارگزاران سازندگی در شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی به زودی فعال می‌شوند.

ظهرنیا گفته است حزب کارگزارن حزب ایدئولوزیک نیست ، یک حزب آزادی خواه و معتقد به حاکمیت مردم براساس اکثرت آرا است که حقوق اقلیت ها در آن محترم شمرده می شود.

وی افزود : حزب کارگزاران با مشی معتدل از نظر اندیشه سیاسی آزادی خواه  ، از نظر اندیشه دینی متدین ، از نظر اندیشه اقتصادی توسعه گرا ، از نظر اندیشه اجتماعی آزادی خواه شهروند محور ، از نظر حقوقی عدالت خواه ،  از نظر اندیشه داخلی اصلاح طلب و از نظر اندیشه خارجی صلح طلب است .

خبر قبلی اعتدال پرس در این موضوع:

ظهرنیا در گفتگو با اعتدال پرس: تشریح سابقه و نحوه انتخاب اعضای جدید حزب در آذربایجان شرقی/ افتتاح رسمی دفتر حزب در هفته آینده